BRATISLAVA 17. októbra (WBN/PR) – Ako robiť marketing, aby bol relevantne ekonomicky úspešný? Otázka, ktorú si dennodenne kladú marketéri a majitelia spoločností. Internet zmenil spôsob obchodovania, čomu je potrebné prispôsobiť aj marketingové aktivity. Už nestačí vyrobiť reklamný spot, kúpiť si mediálny priestor v televízii a dúfať, že neúnavné opakovanie pred očami masovej cieľovej skupiny naplní očakávania v predaji. O tom, ako správne uvariť marketingovú polievku sa kulinársky zaoberala odborná konferencia Marketing that Sells 2011.
Ako prvý na konferencii vystúpil Mgr. Filip Vítek, Riaditeľ odboru riadenia vzťahov so zákazníkmi v Allianz – Slovenskej poisťovni. Jeho prednáška sa zaoberala najmä spracovávaním, analýzou a vyhodnocovaním informácií o klientoch a ich využitím pri príprave direct marketingových kampaní. Podľa p. Víteka existuje v databázach obrovské množstvo informácií, ktoré sú prehliadané, čím sa znižuje efektivita direct marketingu.
Creative Director zo spoločnosti In Media Peter Bolebruch so svojou prednáškou „Pracujme málo, zarábajme veľa“ ponúkol účastníkom návod ako sa stať lenivými a pritom zarábať viac. Kľúčovým pre realizáciu je internet a jeho neobmedzené možnosti. Efektívne spravovanie dát na jednom mieste ponúka automatizáciu správy cez API rozhrania, kedy je možné jednoducho a rýchlo komunikovať s cloudovými aplikáciami. A práve rýchlosť reakcie rozhoduje o úspechu.
Alex Marks zo spoločnosti Fresh & Frank z Veľkej Británie pokračoval s témou „From the high-street to the i-street“, kde poukázal na skutočnosť, že návyky spotrebiteľov v utrácaní sa presúvajú do on-line priestoru a ten, kto uchopil internet ako možnosť, bol a bude úspešným. Na internet sa čoraz viac presúva aj predaj takých komodít ako sú potraviny či oblečenie. Budúcnosť je teda jasná – internet zmenil spôsob obchodovania, retaileri sa musia prispôsobiť.
O využívaní internetu hovorila aj Veronika Rojkovičová zo spoločnosti H1.cz vo svojej prednáške o nastavovaní a vyhodnocovaní on-line kampaní, kde sa zaoberala najčastejšími chybami, nastavovaním cieľov, výkonnostným marketingom a podporou značky.
Martin Woska, Digital Director v spoločnosti Triad, účastníkom konferencie ponúkol názorné ukážky prepájania online a offline priestorov v reklame a spomenul tiež, aké výsledky tento nový trend prináša. Všetko sa to deje aj vďaka nárastu využívania smartphonov, čo potvrdil aj Peter Hofbauer zo spoločnosti DIMOCO & Lucy Marx. Na 3 príkladoch klientov ukázal úspešnosť mobilného marketingu dnes aj vďaka mobilnému webu a mobilným aplikáciám.
Product placement ako doplnkovú možnosť komunikačného kanála predstavil na príklade značky BMW a TV seriálu Dr. Ludsky Milan Stupka. S účastníkmi konferencie sa podelil o svoje skúsenosti pri realizácii tohto projektu, popísal aj niektoré úskalia a čo je najdôležitejšie, nezamlčal ani výsledky projektu. Ako sám povedal: „Na základe seriálu Dr. Ludsky sme reálne predali minimálne jedno BMW, a to v rovnakom dizajne a dokonca v rovnakej farbe.“ Podľa jeho slov paradoxom je, že za normálnych okolností je bordové BMW takmer nepredajné.
Ako dosiahnuť reálne predajné výsledky hovoril aj Robert Slovák, Creative Director v Respect APP, a to na príkladoch najkreatívnejších kampaní ocenených viacerými domácimi, ale aj svetovými oceneniami. To, že kreativita naozaj predáva, potvrdila aj prednáška Lenky Čamborovej zo spoločnosti Heineken Slovensko, ktorá konferenciu ukončila. Hovorila o spotrebiteľských súťažiach a promo akciách v kontexte kreativita = úspech.
Za spoluprácu ďakujeme hlavnému partnerovi SnazzyBee.com, partnerom OMD Slovakia a Sportego.