BRATISLAVA 22. augusta (WBN/PR) – V čase dovoleniek, keď veľa Slovákov cestuje vlastným autom do cudziny, môžu znamenať neoceniteľnú pomoc asistenčné služby pri havarijnom poistení, na ktoré majú poistenci nárok aj v zahraničí.
Asistenčné služby sú poskytované profesionálnou asistenčnou spoločnosťou, ktorá je zmluvným partnerom poisťovateľa. Sú zabezpečované nepretržite – 24 hodín denne, 7 dni v týždni a 365 dní v roku, prostredníctvom siete dodávateľov. „Ak dôjde k poruche alebo nehode auta v zahraničí, poisťovateľ prostredníctvom poskytovateľa asistenčných služieb zabezpečí opravu, odťah alebo úschovu nepojazdného auta, opravu defektu, pomoc pri natankovaní nesprávneho paliva či pomoc pri strate kľúčov,“ uvádza Ivan Gálik, odborný garant pre likvidáciu PU, Universal maklérsky dom, a.s. „Ak oprava presahuje určený počet hodín, zorganizuje ubytovanie pre posádku auta a ak sa auto opraviť nedá, zorganizuje pomoc pri pokračovaní v ceste alebo návratu posádky nepojazdného auta do miesta trvalého bydliska. Pri totálnej škode na aute zabezpečí pomoc pri vyradení z evidencie DI a zošrotovanie auta v zahraničí,“ dodáva Gálik. To však nie je všetko. V prípade potreby asistenčná služba zorganizuje zapožičanie náhradného vozidla a pri finančnej tiesni vie za určitých podmienok zaslať hotovosť. Zabezpečí napríklad aj právne poradenstvo alebo právneho zástupcu, telefonické tlmočenie pri cestnej kontrole alebo asistenciu pri strate alebo odcudzení dokladov. Ak treba, zariadi aj lekársku asistenciu alebo zorganizuje vyslanie rodinného príslušníka do nemocnice v zahraničí.
Pomoc patrí iba disciplinovaným
Ako poistný produkt, tak aj asistenčné služby majú svoje „výluky“. Na pomoc asistenčných služieb sa nemôžete spoliehať v prípadoch, ak máte neplatný vodičský preukaz alebo ste sa dostali do problémov v súvislosti s účasťou na nejakých pretekoch. Asistenčná služba vám nebude k dispozícii ani vtedy, ak ste spáchali úmyselný trestný čin, zúčastnili ste sa na výtržnostiach a bitkách alebo ste niečo vyviedli pod vplyvom alkoholu alebo drog. O benefity poistenia sa však pripravíte už aj vtedy, ak nerešpektujete pokyny asistenčnej služby.
Nie je poistenie ako poistenie
Havarijné poistenie, o ktorom tu hovoríme je dobrovoľné a nemusí ho mať každý vlastník alebo držiteľ motorového vozidla. Hoci poisťovne ponúkajú asistenčné služby aj k povinnému zmluvnému poisteniu (PZP ), treba podotknúť, že sú v inom rozsahu a finančnom krytí ako asistenčné služby pri havarijnom poistení. „Pred cestou do zahraničia si overte, či v prípade núdze budú asistenčné služby, na ktoré máte nárok v rámci PZP postačujúce. Ak nie, poisťovne ponúkajú za príplatok navýšenie rozsahu krytia asistenčných služieb, takže si ich môžete pripoistiť aj dodatočne,“ upozorňuje Ivan Gálik z Universal maklérsky dom. Asistenčné služby ponúkajú aj predajcovia áut pri kúpe motorového vozidla. Aj v tomto prípade je rozsah služieb a výška finančnej pomoci individuálna a treba sa o ich rozsahu informovať u predajcu. Ak tento rozsah asistenčných služieb nebude pre vás dostatočný, môžete osloviť ešte aj profesionálne spoločnosti, ktoré majú v predmete činnosti asistenčné služby pre motoristov.
Kontakt majte vždy pri sebe
Aby ste si v prípade núdze vedeli rýchlo privolať garantovanú pomoc, je nevyhnutné nosiť telefonický kontakt na dispečing vždy pri sebe. „Poisťovne zvyknú spolu s poistkou posielať kartičku s telefónnym číslom na asistenčné služby v skrátenom alebo v medzinárodnom formáte. Je dobré uložiť si tieto kontakty do mobilu. Pri zavolaní na asistenčné služby sa dispečer bude pýtať na číslo poistnej zmluvy, ktoré je tiež na kartičke a krátky popis udalosti, čo sa stalo a v čom potrebujete pomôcť. Dispečer sa potom postará o to, aby vám nepríjemnú situáciu pomohol vyriešiť,“ uzatvára Ivan Gálik.