Poslanci Miroslav Ivan, Milan Laurenčík, Martin Klus a Jana Kiššová sa nazdávajú, že pokuty, ktoré sa v súčasnosti pohybujú vo výške 165 eur za nesplnenie každej z uvedených kontrol, sú najmä pre sociálne najslabších, ako aj pre väčšinu dôchodcov neprimerane vysoké a nezriedka aj likvidačné.
Zákon o miestnom poplatku za rozvoj umožní mestám a obciam všeobecným záväzným nariadením stanoviť poplatok v rozmedzí 10 až 35 eur za meter štvorcový podlahovej plochy nadzemnej časti.
Najväčšou výzvou SaS je, aby sme zo Slovenska urobili krajinu, kde sa oplatí podnikať, pracovať a žiť. Slovensko potrebuje rozsiahle reformy, vraví Richard Sulík.
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo nesúhlasí s aktivitami ministerstva dopravy pri hľadaní riešenia pre nefunkčný systém automatickej kontroly elektronických diaľničných známok. Zásadne odmieta zvažovaný generálny pardon na pokuty za nezaplatenie poplatkov, ktoré len zlegalizujú dnešný stav a pomôžu neplatičom. Ministerstvo by malo oddeliť spájanie nefunkčnosti systému kontroly od vymáhania pokút.
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo v súvislosti s posudzovaním projektu výstavby a prevádzky obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 pripomenul, že koncesnú zmluvu mal podpísať predchádzajúci minister dopravy Ján Počiatek.
Roman Brecely, ktorého strana Sieť nominuje na ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, v roku 2013 pôsobil ako člen predstavenstva v Jadrovej energetickej spoločnosti Slovenska. Opoziční liberáli začnú nového ministra dopravy hodnotiť po jeho prvých krokoch.