Spoločnosť Dúha uviedla, že v súvislosti s tunelom Višňové nemala žiadnu povinnosť realizovať akékoľvek mreže ani konzervovanie diela. Odmieta aj tvrdenia, že jej, resp. jej majiteľovi malo byť za takúto činnosť zaplatené.
Podľa poslanca NR SR za stranu Sloboda a Solidarita Alojza Baránika je celý systém nastavený tak, aby disciplinárne senáty nestihli v podobných prípadoch rozhodovať.
S návrhom na úvod 51. schôdze parlamentu neuspel ani Ján Marosz (OĽaNO), ktorý chcel, aby parlament odvolal z funkcie šéfa ústavnoprávneho výboru Róberta Madeja.
Z dôvodu nevyhovujúcej infraštruktúry podľa opozičného hnutia vlaky meškajú denne spolu 750 minút. Ministra dopravy a výstavby vyzýva, aby sa okamžite začal zaoberať touto situáciou.
Poslanec NR SR a tieňový minister OĽaNO Ján Marosz povedal, že minister dopravy a výstavby Árpád Érsek „by mal skončiť s falošnou hrou na hľadanie súkromníka“.
Poslanec Národnej rady SR a tieňový minister dopravy za OĽaNO Ján Marosz pripomenul, že už vlani v novembri ako prví upozornili na prepúšťanie a hrozbu zastavenia prác.
Najväčším rizikom scenára, že na stavbe zostane taliansko-slovenské združenie je podľa hnutia to, že zhotoviteľ nemusí stavbu dokončiť a neskôr by si mohol pýtať ďalšie peniaze.
Poslanec Národnej rady SR a tieňový minister dopravy za OĽaNO Ján Marosz odhaduje, že v takom prípade úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala nebude slúžiť motoristom skôr ako v roku 2024.
Ministerstvo dopravy nechalo urobiť v Ústave súdneho inžinierstva kontrolný posudok na pozemok, ktorý ŽSR kúpili pri trati v Bratislave – Devínskej Novej Vsi. Oproti pôvodnému posudku za vyše 1,5 mil. eur určil cenu pozemku na 850 tis. eur.
Skutočná hodnota pozemku, ktorý ŽSR odkúpili za 1,21 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty v Bratislave – Devínskej Novej Vsi, je podľa nezávislého znaleckého posudku na objendávku OĽaNO 573 tis. eur.