Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ukončili vo štvrtok večer opravy železničnej infraštruktúry v stanici Pezinok po nehode, ku ktorej došlo 9. novembra. Plná prevádzka v úseku Bratislava – Trnava je tak od štvrtka 20. novembra opäť obnovená. Oprava stála takmer milión eur.
Vymenili 600 metrov koľajníc
Ako informovala hovorkyňa ŽSR Petra Lániková, opravné práce si vyžiadali rozsiahle zásahy, ktoré predĺžili celkový čas obnovy. ŽSR vymenili 360 poškodených betónových podvalov pred a za výhybkou č. 14.

Zranení cestujúci po zrážkach vlakov už môžu požiadať o odškodnenie, ZSSK spustila online registračný formulár - VIDEO, FOTO
„Zároveň bola vložená nová výhybka č. 14, keďže pôvodná bola poškodená a bolo potrebné ju nahradiť, nakoľko nevyhovovala jazde vlakov stanovenou traťovou rýchlosťou 160 km/h,“ uviedla Lániková.
Výmena takmer 600 metrov koľajníc
V úseku bolo zároveň potrebné vymeniť približne 600 metrov koľajníc. Technici zrealizovali aj práce na zabezpečovacích zariadeniach, vrátane demontáže poškodených častí a ich nahradenia novými prvkami. Upravili štrkové lôžko, vykonali sa výškové a smerové úpravy koľaje a výhybky č. 14. Vymenili tiež koľajnice, jazyk a opornicu aj na výhybke č. 12.

Zrážka vlakov pri Pezinku mohla mať fatálnejšie následky, ale pomohol systém ETCS - VIDEO, FOTO
Úsek po ukončení opráv preveril prvý vlak jazdou rýchlosťou 10 km/h. Následne ŽSR zaviedli dočasné rýchlostné obmedzenie na 50 km/h počas nevyhnutnej šesťdňovej konsolidačnej doby železničného zvršku. Po jej uplynutí bude obnovená plná traťová rýchlosť 160 km/h.
Zrážka vlakov pri Pezinku
Nehoda sa odohrala 9. novembra pri Pezinku, kde sa zrazili vlaky REX 1814 a Ex 620 smerujúce do Bratislavy. Zranených bolo 150 ľudí, z toho päť ťažko. Dopravu na úseku sa podarilo čiastočne obnoviť už tri dni po nehode v stredu 12. novembra, keď bol sprejazdnený prvý koľajový smer bez nutnosti odriekania vlakov.






