Výkyvy počasia spôsobili miliónové škody. Nahláste ich online v Generali.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Roof is Leaking, Pipe Rupture at Home: Angry Couple Calling Insurance Company, Screaming into Phone in Frustration, Trying to Find Plumber, Master. Water Drips into Buckets in Living Room. Rack Focus
Roof is Leaking, Pipe Rupture at Home: Angry Couple Calling Insurance Company, Screaming into Phone in Frustration, Trying to Find Plumber, Master. Water Drips into Buckets in Living Room. Rack Focus
Tento článok pre vás načítala AI.

Extrémne výkyvy počasia na Slovensku viedli k škodám presahujúcim 1,4 mil. eur. Generali odpovedá novou, rýchlejšou online službou na nahlasovanie škôd, ktorá trvá len tri minúty.

Najviac zasiahnutý je nitriansky región

V dôsledku extrémnych výkyvov počasia, ktoré boli evidované od konca júna, bolo poisťovni Generali nahlásených 720 poistných udalostí. Celková výška doteraz nahlásených škôd je aktuálne odhadovaná na viac ako 1,4 mil. eur.

Ide najmä o škody na majetku, ktorých hlásenia poisťovňa zaregistrovala až 517-krát. Ich odhadovaná suma je predbežne stanovená na 1 milión eur. Ďalších 203 hlásení pochádza z havarijného poistenia, kde je odhadovaná hodnota škôd 370 tisíc eur. Výška škôd sa v nasledujúcich dňoch pravdepodobne ešte navýši o ďalšie doteraz nenahlásené poistné udalosti.

Najväčší podiel škôd, približne 45%, hlásili z Nitrianskeho kraja s predbežnou sumou nad 660 tisíc eur. Najčastejšie sa v rámci majetkového poistenia týkali poškodených suterénov a fasád spôsobených záplavami a povodňami. Extrémne počasie tiež značne poškodilo infraštruktúru ako verejné chodníky a súkromné záhrady.

V rámci poistenia domácnosti klienti často hlásili poškodenia elektroniky, nábytku, záhradného náradia a uložených predmetov.

„Našim klientom vždy odporúčame, aby na miestach, ako je napríklad pivnica či suterén, ukladali veci aspoň do výšky 15 centimetrov od podlahy. Minimalizujú tým riziko poškodenia vecí v prípade, ak prídu silné dažde a miestnosť sa zaplaví,“ hovorí Matúš Masaryk, manažér likvidácie poistenia majetku poisťovne Generali.

Living room flooded with floating chair and no one above.
living room flooded with floating chair and no one above. Concept of domestic problems. 3d image render.

Víchrice devastovali tiež

Druhou najčastejšou príčinou hlásených škôd stala víchrica, tvoriaca 25% všetkých prípadov, za ňou nasledovali atmosférické zrážky s 6%. Škody nahlásené len v tomto období dosiahli odhadovanú výšku 700 tisíc eur.

„Minulý týždeň Slovensko potrápili živelné udalosti, ktoré poškodili najmä vozidlá. Z celkových 300 škôd, tvorili viac ako polovicu práve hlásenia z havarijného poistenia,“ doplnil Peter Mikulaj, analytik likvidácie poisťovne Generali.

Poistenie majetku proti živelným udalostiam a poistenie zodpovednosti za škodu mal v poisťovni Generali uzatvorené aj usporiadateľ podujatia festival Pohoda.

„S organizátormi sme v intenzívnom kontakte od piatka večera, pričom v sobotu ráno prebehla na trenčianskom letisku obhliadka škôd. Výška škôd ešte nie je v tomto momente známa a pracujeme na jej vyčíslení. Naša poisťovňa je, samozrejme, pripravená poskytnúť organizátorovi festivalu zálohu na poistné plnenie,“ Jozef Hrdý, riaditeľ likvidácie poisťovne Generali.

Storm Damage
Large white oak tree punctures roof on house

Poisťovňa vypláca svojim klientom náhradu škody na majetku spôsobenú výdatnými dažďami, povodňami a záplavami z poistenia nehnuteľnosti a domácnosti. Tieto škody konkrétne kryje poistenie živelných rizík, ktoré zahŕňa aj riziká ako atmosférické zrážky, povodne a záplavy, pád stromov, víchrica, úder blesku či krupobitie.

Škody na budovách a pevných súčastiach stavby sú kryté z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak voda alebo vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia z rizika živel.

Čo robiť pri poistnej udalosti?

Ak zistíte, že na vašom majetku došlo k škode, odporúčame túto škodu čím skôr nahlásiť poisťovni. Ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov potrebné začať s odstraňovaním škôd, vzniknuté škody si podrobne nafoťte. Poisťovni postačia aj fotky odfotené na telefón. Ak je to možné, je dôležité zabrániť aj ďalšiemu rozšíreniu alebo zväčšeniu vzniknutej škody.

„Klientom zároveň odporúčame nafotiť tiež každú zmenu, ktorú sú nútení urobiť, aby tak zabránili rozšíreniu škody. Z miesta škody je taktiež vhodné odpratať všetky veci, ktoré by následkom vzniknutej škody mohli podliehať ďalšej skaze,“ odporúča Matúš Masaryk z Generali. Likvidačný proces dokáže urýchliť aj presný zoznam poškodených vec, ktorý poisťovňa odporúča klientom vždy spísať v prípade poistnej udalosti.

Mature man examining damp patch on wall

Ako nahlásiť poistnú udalosť

Klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako poistné udalosti nahlásiť. Odporúčame tak urobiť bezodkladne prostredníctvom online formulára na webstránke poisťovne alebo prostredníctvom klientskej zóny, kde je možné priamo nahrať aj fotografie škôd.

Nahlásiť škody je možné aj telefonicky na telefónnom čísle 02/38 11 11 17, e-mailom alebo osobne na pobočke. Od klienta bude poisťovňa potrebovať číslo poistnej zmluvy, krátky opis škody a telefónne číslo, na ktorom ho môže v prípade potreby kontaktovať.

Novinka v online nahlasovaní škôd

Poisťovňa Generali, ako inovatívny líder  na trhu, spustila  vylepšenú verziu hlásenia poistných udalostí
pre fyzické  osoby v rámci poistenia majetku, ktoré je výrazne jednoduchšie a rýchlejšie. V prvom kroku systém identifikuje klienta pomocou správnej dvojkombinácie, ktorá sa skladá z parametrov – rodné číslo, telefónne číslo a e-mail.

Po verifikácii sa klientove osobné údaje automaticky vyplnia do online formulára. V ďalšom kroku môže prejsť rovno do časti, kde upresní príčinu vzniku škody a určí predbežnú sumu poškodenia. Vďaka modernej digitalizácii sa tak celkový čas nahlasovania skrátil na necelé tri minúty.

Po odoslaní hlásenia dostane klient na e-mail sumarizáciu hlásenia spoločne s vygenerovaným registračným číslom. Na telefónne číslo mu bude zároveň odoslaná automatická SMS správa s odkazom, na ktorý môže po rozkliknutí dodatočne doplniť potrebnú fotodokumentáciu.

Zjednoduší tým ďalší proces likvidácie, pretože poisťovňa získa ucelenejší obraz o vzniknutej škode.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať