Kunsthalle Bratislava uvádza rozsiahlu výstavu s názvom Inverzná romantika, ktorá predstaví tvorbu piatich popredných českých a slovenských umelcov súčasnej výtvarnej scény (Josef Bolf, Martin Gerboc, Jiří Petrbok, Ivan Pinkava, Richard Štipl). Prostredníctvom médií fotografie, maľby, kresby a sochy autori spracúvajú tému „inverznosti“, ktorá je v ich dielach zásadným spôsobom prítomná a plní kritickú úlohu vo vzťahu k súčasnosti. Otvorenie výstavy sa uskutoční vo štvrtok 4. apríla 2019 od 18.00 hod do 20.00 hod.
Téme stredoeurópskej plenérovej krajinomaľby (z franc. „en plen air“ – vonku), ktorá sa rozvíjala v bývalej rakúsko-uhorskej monarchii v druhej polovici 19. storočia, sa doteraz nevenovala prílišná pozornosť. Výstava organizovaná Slovenskou národnou galériou a Západočeskou galériou v Plzni je tak jedným z prvých pokusov zamerať sa na tvorbu osobností výtvarnej scény, ktoré sa pohybovali medzi dunajskou monarchiou a súdobými centrami výtvarného umenia.
Rodinné domy, víkendové bývanie, kongresové centrum obradná sieň, oranžéria… Z dreva, s použitím moderných drevených materiálov a progresívnych technológií možno v súčasnosti stavať rýchlo, precízne a s minimálnou záťažou okolitého prostredia najrôznejšie typy budov. V poradí 14. ročník česko-slovenskej nesúťažnej prehliadky moderných drevostavieb Salón drevostavieb 2019, predstaví na slovenskej premiére v Rakúskom kultúrnom fóre v Bratislave od 4. 3. (vernisáž 6. 3.) do 22. 3. 2019 spolu 38 inšpiratívnych realizovaných moderných stavieb z dreva od architektov z Česka, Slovenska, Poľska a Rakúska.
Výstupná stanica lanovej dráhy na Pustevnách (CZ) a Poľovnícky dom v katastri obce Kuchyňa (SK) – moderné drevostavby, ktoré zarezonovali v európskej súťaži Mies van der Rohe Award 2018, sú spolu s ďalšími 30 modernými drevostavbami náplňou výstavy Salón drevostavieb 2018, ktorej reinštaláciu môžete navštíviť od 19. 2. do 7. 3. 2019 (vernisáž 19. 2. o 15:00) vo foyeri Fakulty architektúry STU v Bratislave, Námestie slobody 19.
Výstava približuje fotografiu nie ako užitočné, rýchle záznamové médium, „dokument doby“, ani ako prostriedok digitálnej manipulácie, ale ako nástroj vhodný na široké využitie v súčasnom umení. Výstavný súbor sa sústreďuje na dianie v posledných 10 – 15 rokoch, na príklady autorských postupov, stratégií v širokom spektre možností tohto média.
Výstavný projekt OBJEKTívne, ktorý sprevádza výstava obrazov českého vizuálneho umelca Milana Housera, mapuje stav súčasnej tvorby objektov a inštalácií na českej a slovenskej výtvarnej scéne.