Rozhodnutie má byť podľa Výboru Základnej organizácie OZ KOVO Volkswagen Slovakia ukážkou toho, ako neprofesionálne dopadlo kolektívne vyjednávanie v podniku pod taktovkou Moderných odborov Volkswagen.
Hoci bratislavský Volkswagen posiela pätinu svojho vývozu do USA, ide najmä o luxusné automobily. Pri tých je citlivosť na cenu menšia, tvrdí analytička Slovenskej sporiteľne Katarína Muchová.
Nemecká spoločnosť Gehring Group, ktorá je súčasťou skupiny Penta, rozširuje akvizíciou firmy copperING svoje portfólio o výrobné systémy elektromotorov pre automobilový priemysel.
Medzinárodná spoločnosť Gestamp, ktorá sa špecializuje na dizajn, vývoj a precíznu výrobu kovových komponentov pre automobilový priemysel, oznámila, že závod v Nitre začne svoju výrobu v polovici roka 2018.
Zväz automobilového priemyslu SR (ZAP SR) urobil dôkladnú analýzu podnikateľského prostredia kľúčového odvetvia slovenskej ekonomiky. Na jej základe definoval hlavné bariéry udržania konkurencieschopnosti a ďalšieho rozvoja automobilového priemyslu, ktorý v súčasnosti zamestnáva viac ako 130 tisíc ľudí, priamo či nepriamo ovplyvňuje tvorbu ďalších 250 tisíc pracovných miest a zároveň generuje až 44% HDP z celkovej priemyselnej výroby. Neriešených oblastí je v automotive sektore veľa, medzi kľúčové však patria: akútny nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily, nefunkčný vzdelávací systém, ktorý by pripravoval mladých ľudí pre potreby trhu práce, nepredvídateľný nárast mzdových nákladov, neexistencia systému transferu vedeckých poznatkov do aplikačnej praxe a nízka úroveň rozvoja mobility na báze alternatívnych pohonov a prípravy na nové formy mobility.
Ako vo svojom stanovisku uviedli MOV, ostro protestujú proti ďalším snahám znefunkčňovať odbory a obmedzovať ústavné právo na štrajk na Slovensku, tentokrát ministerstvom zdravotníctva.