Nový generálny riaditeľ by mal byť skúseným manažérom s minimálne päťročnou praxou v riadiacich funkciách a s odbornou praxou v oblasti železničnej infraštruktúry alebo železničnej dopravy.
Ide o nepeňažné vklady nehnuteľného majetku – pozemkov a stavieb, doposiaľ v správe štátneho manažéra infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).
V Bratislavskom kraji pribudlo za 10 rokov viac ako 100-tisíc obyvateľov a trendom modernej osobnej dopravy je podľa župana Drobu prepájanie rôznych dopravných módov v rámci integrovaného dopravného systému.
Analytická inštitúcia v súvislosti s medializovanými informáciami o železničnej infraštruktúre uviedla, že na zlý stav tratí poukázala v audite Železníc SR už v roku 2019.
Veľký investičný dlh v odloženej údržbe železničnej infraštruktúry dosahuje odhadom 400 až 500 miliónov eur, je to dôsledok zanedbanej starostlivosti v posledných tridsiatich rokoch.