Automobilka Volkswagen začiatkom novembra uviedla, že v prípade 800-tisíc vozidiel predaných v Európe uvádzala nižšie hodnoty emisií oxidu uhličitého a nižšiu spotrebu paliva.
Kalifornský úrad pre čistotu ovzdušia (CABR) nariadil spoločnosti Volkswagen (VW), aby počas prvých januárových dní predložila návrh plánu opráv áut s trojlitrovým motorom.
Nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung skôr v sobotu informoval, že tržby spoločnosti VW výrazne klesli. Spoločnosť VW uviedla, že z údajov, ktoré má, je obraz situácie v Nemecku iný.
Automobilka 3. novembra uviedla, že problémy s emisiami oxidu uhličitého sa týkajú 800 tis. prevažne naftových vozidiel s tým, že problémy s týmito emisiami majú aj niektoré modely s benzínovým motorom s objemom 1,4 litra. Problémy s emisiami však majú aj ďalšie benzínové motory.
Cieľom spoločnosti je zvýšiť tlak na tých zamestnancov, ktorí o škandále majú informácie, no boja sa, že prídu o prácu, ak tieto informácie vyplávajú na povrch.
Ratingové hodnotenie bolo zmenené, lebo spoločnosť so nepostrehnutým či neopraveným škandálom takých rozmerov, nevyhovuje podmienkam na rating kategórie A.
Predstavitelia spoločnosti Volkswagen Slovakia uistili ministra práce Jána Richtera, že pokračujú v napĺňaní svojich plánov a hľadaní dostatočného množstva kvalifikovaných zamestnancov.
Nemecká automobilka Volkswagen v utorok priznala, že okrem škandálu inštalovania softvéru na falšovanie skutočnej úrovne emisií oxidu dusíka, niektoré motory vykazujú nezrovnalosti pri emisiách oxidu uhličitého.
V stredu to v dolnej komore nemeckého parlamentu uviedol nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt. Nemecko sa chystá znovu testovať autá spoločnosti Volkswagen.
Nové prípady problémov s emisiami sa dotýkajú ďalších 800 tis. áut. Spoločnosť taktiež uviedla, že s novými odhaleniami sa spája ekonomické riziko, ktoré je vyčíslené na dve miliardy eur.