V prospech plného profilu aj pre druhú časť severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 podľa Národnej diaľničnej spoločnosti rozhodli hlavne výsledky ekonomickej analýzy stavby.
Na prípravných trhových konzultáciách podľa Národnej diaľničnej spoločnosti diskutovali o nastavení a príprave súťažných podmienok tendra a prípadných rizík nedokončenej stavby diaľnice D1 s tunelom Višňové.
Národná diaľničná spoločnosť tak reagovala na vyjadrenie mesta Ružomberok, že dokončenie úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová v novom termíne do júna, ani do konca roka 2022 nie je reálne.
Súčasťou úseku rýchlostnej cesty R4 je aj diaľničný tunel Bikoš s dĺžkou 1,1 kilometra, avšak Váhostav nateraz nepredpokladá, že by sa na úseku vyskytli nepredvídateľné udalosti. Dodržať chce aj zmluvný termín výstavby do jari 2023.
Úsek v dĺžke 4,3 kilometra postaví za 142,88 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty združenie stavebných spoločností Váhostav – SK a TuCon, zaviazali sa, že to stihnú za tri a trištvrte roka, do jari 2023.
Podľa ministerstva nie je potrebné ani zavedenie reálneho výberu mýta na regionálnych cestách druhej a tretej triedy, ktoré sú v súčasnosti spoplatnené nulovou sadzbou.
NDS zatiaľ vyhlásila prípravné trhové konzultácie, aby si overila možnosti dostavby úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Konzultácie sa uskutočnia 31. júla.
Prostriedky Kohézneho fondu na prefinancovanie diaľničnej stavby cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 prispejú k rýchlejšej a bezpečnejšej cestnej doprave v okolí Košíc.
Na výkon kontroly úhrady diaľničných známok má Národná diaľničná spoločnosť vyčlenených šesť špeciálnych vozidiel, ktoré monitorujú situáciu na cestách.