Výstavbe kľúčovej križovatky Triblavina už nič nestojí v ceste, diaľničiari podpíšu zmluvu s poľskou firmou

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Triblavina
Diaľničná križovatka Triblavina na D1. Foto: www.facebook.com
  • aktualizované 21. októbra 13:54

Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) definitívne zamietla odvolanie neúspešného uchádzača, a tak výstavbe križovatky diaľnic D1 a D4 pri hlavnom meste už nič nebráni.

Výstavba bude trvať tri roky

Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) o tom informoval v piatok s tým, že Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v krátkom čase podpíše zmluvu s poľskou firmou Budimex.

Vybraný zhotoviteľ má postaviť križovatku v rámci rozšírenia úseku D1 Bratislava – Triblavina za 110,85 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty za tri roky. K reálnemu plneniu má pristúpiť do 30 dní.

„Začne s projekčnými prácami a so stavebnými prácami na všetkých objektoch, ktoré nie sú dotknuté jeho technickým riešením,“ uviedol na sociálnej sieti Doležal.

Rekonštrukcia diaľnice D1

V rámci prác sa zrekonštruuje diaľnica D1 na úseku Bratislava – Triblavina, zároveň sa na tomto úseku v dĺžke 3,6-kilometra diaľnica zdvihne a rozšíri a skompletizuje sa aj informačný systém.

„Súčasťou zadania bolo urýchlenie a priorizácia výstavby vetiev, čoho výsledkom je, že kľúčový smer Trnava – Jarovce ako aj ďalšie vetvy bude možné sprejazdniť skôr a otvárať ich budeme postupne,“ priblížil Doležal.

Najprv bude zrealizovaná obchádzková trasa pre vedenie dopravy z D1 a otvorený smer z D4 na D1 (Jarovce – Trnava) ako aj smer D1 na D4 (Trnava – Stupava). V ďalšom míľniku bude napojený opačný smer z D1 na D4. Celková lehota výstavby bude 1 100 dní.

Prieťahy v tendri

NDS vyhlásila tender na rozšírenie D1 Bratislava – Triblavina a prepojenie D1 s D4 vlani v septembri, ponuky predkladali v decembri. Predpokladaná cena stavebných prác plánovaných pôvodne na tri a pol roka bola vyše 127 mil. eur bez DPH.

Spoločnosť Budimex, S.A., so sídlom vo Varšave, navrhla v súťaži najnižšiu cenu, jej dcérska firma Budimex Slovakia, s.r.o., sídli v slovenskej metropole.

Na druhom mieste v tendri skončilo Združenie D1 Bratislava – Triblavina (Strabag, s.r.o., a Porr, s.r.o., Bratislava), pričom tento uchádzač sa odvolal proti zamietnutiu námietok proti vyhodnoteniu ponúk.

Na treťom mieste bola ponuka spoločnosti Váhostav – SK, a. s., Bratislava. Pri vyhodnotení ponúk mala celková cena váhu 60 % a lehota výstavby 40 %. Pôvodne najnižšiu ponuku spoločnosti Doprastav, a. s., v objeme 85 mil. eur bez DPH diaľničiari v oznámení o vyhodnotení ponúk neuviedli, takže ju vylúčili.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Andrej Doležal
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRNDS Národná diaľničná spoločnosť