Združenie ČESMAD Slovakia považuje prijatie tohto nariadenia v súčasnosti za jediný skutočný finančný prínos pre slovenského dopravcu, ktoré vláda mohla prijať do konca tohto funkčného obdobia.
Združenie prijalo návrh rezortu, podľa ktorého budú môcť cestní dopravcovia využívať množstevné zľavy z mýtnych sadzieb už od prvého najazdeného kilometra.
Malí a strední dopravcovia podľa Únie autodopravcov Slovenska za svoju prácu nedostávajú zaplatené toľko ako dopravcovia v bohatých krajinách Európskej únie, a preto nemajú rovnakú možnosť zakúpiť si novšie vozidlá.
Podľa Viktora Novysedláka z Rady pre rozpočtovú zodpovednosť bude musieť vláda v prípade, ak ostatné subjekty verejnej správy prekročia rozpočtované výdavky, túto odchýlku sanovať zo štátneho rozpočtu.
Dôvodom je dlhodobo sa zvyšujúce zaťaženie v cestnej dani, spotrebnej dani, dani z minerálnych olejov (pohonných látok) a odhalenia Najvyššieho kontrolného úradu SR o nehospodárnom výbere mýta.
Vrátenie zákona o osobitnom odvode vybraných finančných inštitúcií, prípadne neschválenie v parlamente, by podľa ministra financií Ladislava Kamenického narušilo celý rozpočtový plán.
Realizácia investícií do moderných technológii je podľa rezortu nutnou podmienkou udržania konkurencieschopnosti slovenskej ekonomiky v medzinárodnom meradle.
Najväčšou brzdou Slovenska v dobiehaní životnej úrovne západných krajín je podľa analytikov nízka súhrnná produktivita faktorov a neefektívne rozdelenie práce a kapitálu.
Slovenské verejné financie sa podľa aktuálneho hodnotenia rezortu financií v minulom roku výrazne odchýlili od svojej cesty k strednodobému cieľu, teda polpercentnému štrukturálnemu deficitu. Ministerstvo financií preto v súlade s európskymi pravidlami navrhuje zaviesť budúci rok historicky prvýkrát limit na verejné výdavky.