Minister na sociálnej sieti informoval, že vyhovel žiadosti Tlapu o uvoľnenie, ktorého vymenoval pôvodne v apríli 2020 krátko po tom, čo sa postavil na čelo rezortu dopravy.
Ide o opravnú výzvu pre tých, ktorí mali žiadosť zamietnutú z dôvodu chyby alebo ju nestihli podať. Výzva platí dva týždne od 27. januára do 10. februára 2022.
Najvyšší kontrolný úrad informoval, že počet mostov v najlepšej kondícii na cestách prvej, druhej a tretej triedy klesol o polovicu, naopak, dva a pol násobne stúpol počet mostov v najhoršom stave.
Počítajú s ukončením modernizácie traťového úseku Púchov – Považská Teplá aj modernizácie úseku Poprad – Lučivná, budú pokračovať v modernizácii uzla Žilina.
Okrem toho na kompenzáciu finančných vplyvov zo zníženia úhrad za prístup k infraštruktúre pre nákladných dopravcov má štát zaplatiť tradične 22,5 milióna eur.
Vyplýva to z tretieho dodatku ku kontraktu na rok 2021, ktorý uzavreli Ministerstvo dopravy a výstavby SR a Slovenská správa ciest v závere minulého roka.
Odborné posudky, o ktoré sa diaľničiari v odvolaní opierajú, podľa rezortu dopravy potvrdzujú ich tvrdenie o tom, že ekvivalent k zmluvným podmienkam FIDIC nie je.
Dôvodom je zatiaľ neprávoplatné rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie, ktorý vlani v decembri nariadil Národnej diaľničnej spoločnosti zrušiť tender, trvajúci tri roky, pre formálne nedostatky v súťažných podkladoch.
Štát sa v čiastkovej zmluve o dopravných službách vo verejnom záujme v roku 2022 zaviazal národnému dopravcovi za objednané výkony zaplatiť ročnú zálohovú úhradu vo výške 330 miliónov eur.
Predseda hospodárskeho výboru Peter Kremský dopĺňa, že na zasadnutie pozvali ministra dopravy, vedenie NDS i šéfa ÚVO, aby si na mieste vypočuli ich argumenty a našli riešenie.