Mazanikova_ivana_kpmg.jpg

Maloobchod sa mení, budú sa zatvárať predajne

Takmer šesť z desiatich predstaviteľov maloobchodu sa domnieva, že kamenné obchody sa do roku 2020 výrazne zmenia. Najvyššou prioritou pre takmer polovicu maloobchodných spoločností je pochopenie potrieb zákazníka. Ich manažment však priznáva, že má pred sebou veľa práce. Nové produkty, ktoré významne prispievajú k obratom firiem dnes vznikajú najmä na základe zozbieraných zákazníckych dát. Tieto zistenia vyplynuli z globálneho spotrebiteľského prieskumu Top of Mind 2018.
Obrazok 2 sita.jpg

Zákaznícky najobľúbenejšou značkou na Slovensku je RegioJet

Podľa novej štúdie KPMG s názvom DNA zákazníckej skúsenosti očakávania svojich zákazníkov najlepšie napĺňa súkromný autobusový a vlakový dopravca RegioJet. V prvej päťke rebríčka sa umiestnili aj Martinus.sk, CINEMAX, IKEA a Lidl. Tieto spoločnosti najlepšie rozumejú potrebám svojich zákazníkov, vážia si ich, ponúkajú relevantné produkty a služby, vedia poradiť a zároveň sú priateľské a slušné. Celkovo najúspešnejším sektorom je odvetvie maloobchodu.

Banky na Slovensku veria v rast realitného sektora

Priemerná výška poskytnutého úveru v oblasti projektového financovania realít sa na Slovensku minulý rok pohybovala na úrovni 13 – 20 miliónov eur. Pre slovenské banky je zo sektoru nehnuteľností najatraktívnejší rezidenčný segment, teda segment bývania.