Až polovica mladých ľudí chodí na preventívne prehliadky pravidelne. Žiaľ, prevenciu zanedbávajú hlavne ľudia nad 60 rokov. Hovoríme zhruba o každom siedmom seniorovi. Vzťah Slovákov k zdravotnej prevencii je pritom o niečo lepší ako u našich českých susedov. Ukázal to exkluzívny prieskum skupiny AXA Česká republika a Slovensko zameraný na zdravý životný štýl. Prehliadok sa pravidelne nezúčastňuje necelých desať percent Slovákov, v Českej republike je to ešte o päť percent viac. Takmer tretina Slovákov sa skepticky domnieva, že lekár im na preventívnej prehliadke neposkytne žiadne nové informácie, ale len odporučí dodržiavanie všeobecných zásad zdravého životného štýlu. Ľudí by k väčšej účasti motivovalo to, ak by bol čas strávený na prehliadke zarátaný do odpracovaných hodín.
Skupina AXA odštartovala začiatkom mája v Česku a na Slovensku komunikačnú kampaň podporujúcu novo spustenú preventívnu a edukatívnu platformu AXA Health Keeper. Kampaň využíva v plnej miere online komunikačné kanály od displejovej reklamy po široké spektrum reklamných formátov na sieťach Facebook a Twitter a PR. Súčasťou kampane je sponzoring a on site aktivácia v rámci štafetového behu AXA Run & Fun. Kampaň pre skupinu AXA Česká republika a Slovensko pripravila a realizuje agentúra Havas. PR aktivity na Slovensku zaisťuje agentúra Dynamic Relations. On site aktiváciu k AXA Run & Fun má na starosti agentúra BeCool.
Študenti a mladí inovátori, ktorí sa angažujú v oblasti vedy a výskumu, ale aj ich odborní garanti majú stále možnosť zapojiť sa do grantovej výzvy AXA Nadačného fondu a Nadácie Pontis. V prípade výhry môžu získané financie použiť na náklady spojené s výskumom, vedeckým projektom alebo prípravu na súťaže a konferencie. Termín na predloženie projektu je predĺžený a študenti môžu svoje projekty prihlásiť do programu do 17. marca 2019.
AXA Nadačný fond a Nadácia Pontis, ako správca fondu, už po ôsmy raz otvára grantovú výzvu pre študentov a mladých inovátorov, ktorí sa angažujú v oblasti vedy a výskumu so zameraním na prevenciu. Grant je určený najmä študentom, no prvýkrát AXA podporí aj pedagógov, ktorí mladé talenty vedú po odbornej stránke. Tento rok porota v programe rozdelí celkovo 30 tisíc eur. Svoj projekt budú môcť študenti prihlásiť do 13. marca 2019 prostredníctvom stránky www.axafond.sk.
Hospodárske výsledky skupiny AXA v ČR a SR sa zlepšujú nielen vďaka zvyšujúcim sa predajom, ale tiež vďaka vyššej efektivite digitálnych riešení podporujúcich distribúciu.