Slováci odchádzajú na Rely Hodvábnej cesty

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
ULRICHOVCI
Zľava: Členovia Raid Adventure Teamu Daniela Ulrichová a Juraj Ulrich počas tlačovej besedy pred účasťou na prestížnej Rely hodvábnej cesty 2011 (Silk Way Rally). Bratislava, 4. júl 2011. Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 4. júla (WEBNOVINY) – Manželia Juraj a Daniela Ulrichovci sa na vozidle Nissan Navara tento rok ako jediná slovenská posádka zúčastnia na 3. ročníku medzinárodnej Rely Hodvábnej cesty zo seriálu Dakar Series na trase Moskva – Soči 2011 (9. – 16. júla).

Okrem súťažného vozidla budú súčasťou výpravy Raid Adventure Team na týchto prestížnych pretekoch so štartom na Červenom námestí v Moskve a cieľom v dejisku ZOH 2014 v Soči aj sprievodné vozidlo (podporný tím, pozn.) s mechanikmi Zoltánom Rózsom a Pavlom Knapekom a tiež „novinárske“ auto s vodičom Štefanom Mihálym, kameramanom Ľubošom Schwarzbacherom, jeho pomocným kameramanom Igorom Pánikom a fotografom Mariánom Chytkom.

„Samotná súťaž sa začne 9. júla na Červenom námestí a 3. ročník Rely Hodvábnej cesty slávnostne odštartuje ruský premiér Vladimir Putin, ktorý spustil aj predchádzajúce dva ročníky. Podľa posledných informácií by na štarte malo byť viac ako 100 vozidiel, z toho pätina bude súťažiť v našej triede T2, čiže produkčné automobily, na ktorých bude 16 komponentov zaplombovaných a počas celej rely sa nesmú meniť,“ povedal Juraj Ulrich na stretnutí s bratislavskými novinármi hodinu pred cestou do Moskvy.

4 500 km za sedem dní

Aktívni účastníci by za sedem dní mali prejsť okolo 4500 km, asistentské a novinárske vozidlá absolvujú približne o 700 km viac a na súťažiacich budú čakať v bivakoch. Počas jednotlivých etáp môžu jazdcom a navigátorom pomáhať iba členovia iných súťažných posádok, vlastní mechanici môžu autá opravovať a reparovať až v bivaku. „Všetky predpisy na Silk Way sú totožné s pravidlami, podľa ktorých sa jazdí Rely Dakar, takže budeme zvedaví, ako sa s nástrahami tejto trate a súťaže vyrovnáme,“ pokračoval Juraj Ulrich.

Úvodné etapy sa pôjdu okolo Moskvy, kde prevládajú lesné cesty s blatistým povrchom. Zložitá situácia – najmä z pohľadu mňa ako navigátora – nastane neskôr v šírych ruských stepiach. Zlatým klincom bude záverečná etapa, ktorá má síce dĺžku iba 16 kilometrov, ale počas nej bude treba nájsť niekoľko plytkých brodov cez rieky, aby sme deň pred cieľom neutopili auto. V minulosti sa to niektorým účastníkom stalo, vieme o tom, lebo sme aj od nich zbierali informácie a poznatky o tratiach v Rusku,“ priblížila trasu tohtoročnej Rely Silk Way Daniela Ulrichová. Podľa jej poznatkov najdlhšia rýchlostná skúška bude merať 700 km, vzácnosťou nebudú ani rýchlostné skúšky s dĺžkou 400 – 500 kilometrov.

Ulrich juraj
Foto: SITA/AP

40 strán textu a vysvetliviek

„Rusi nám už poslali rozpis jednotlivých súťažných dní, no keďže na rely na ruskom území sa pôjde podľa navigačných a komunikačných systémov organizátorov, bude to poriadna drina. Nie iba 400 kilometrov správne čítať itinerár etapy a presne navigovať, ale ešte aj lúštiť francúzsko-anglický manuál na obsluhu ruského navigačného systému, pri ktorom ešte stále nemám istotu, že ho viem správne používať. Podklady nám dodali neskoro a v praxi to znamená detailne naštudovať 40 strán textu a vysvetliviek. Dúfam, že to zvládnem a že splníme hlavný cieľ, ktorý sme si teraz pred odchodom do Moskvy dali – šťastne a v poriadku dôjsť až do cieľa tejto súťaže,“ zdôraznila Daniela Ulrichová, ktorá s manželom minulý rok vyhrala Zónu strednej Európy v rely automobilov triedy T2.

„Práve minuloročný triumf v Zóne strednej Európy bol pre nás podnetom, aby sme skúsili šťastie aj na súťaži zo seriálu Dakar Series. Na pretekoch Zóny strednej Európy úspešne súťažíme s mnohými, ktorí už v minulosti na rely v Rusku štartovali, tak to teraz ideme skúsiť aj my,“ uviedla Daniela Ulrichová, ktorá spolu s manželom trikrát vyhrala medzinárodnú rely súťaž Budapešť – Bamaco (štartovali na nej päťkrát, pozn.).

V Európe sa nikde nedá ísť taká náročná súťaž. Ideme skúsiť, koľko vydržíme a koľko vydrží normálne sériové produkčné auto. V sprievodnom vozidle si vezieme náhradný diferenciál, prevodovky, čapy, remene, spojky a náhradné pneumatiky. Toto všetko nám môžu mechanici v bivaku vymeniť pred štartom ďalšej etapy. Do cieľa etapy musíme prísť pred štartom nasledujúcej. Dúfam, že také časové manká tam nechytíme a že aj mechanici nám budú môcť pomôcť a budú mať čas niečo na aute aj opraviť,“ konštatoval Juraj Ulrich, ktorý účasť na Dakar Series považuje za výborný test pre účasť na legendárnej Rely Dakar.

ULRICHOVCI
Foto: SITA/AP

Snaha o dva Dakary

„Rusi Rely Dakar chcú veľmi dostať na ich územie. Prišli s myšlienkou, aby boli na svete dva Dakary. V lete v Rusku a v zime v Argentíne a Čile. Teraz na tejto ambícii veľmi intenzívne pracujú,“ vysvetlil J. Ulrich. „Ale ak bude treba účasť na týždňových pretekoch u nich vybavovať tri mesiace v jednom kuse, tak to asi nepôjde. Taká byrokracia veľmi veľa špičkových jazdcov určite odradí,“ dodala Daniela Ulrichová, ktorá – podľa jej slov – po úradoch prestala behať iba tri hodiny pred odchodom do Ruska.

Dúfam, že si teraz v lietadle oddýchnem a už sa budem konečne môcť koncentrovať iba na samotnú súťaž, ktorá bude pre nás totálnym debutom v úplne neznámom prostredí,“ dodala úspešná členka bratislavského Raid Adventure Teamu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Vladimir Putin