Operačné stredisko záchrannej služby evidovalo za minulý rok státisíce volaní

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nové operačné stredisko
Foto: ilustračné, SITA/Alexandra Čunderlíková

Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR evidovalo za minulý rok takmer 870-tisíc volaní na tiesňovú linku 155. Pri príležitosti Dňa tiesňovej linky 155, ktorý pripadá na 15. mája, to v tlačovej správe uviedlo operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby.

Nezastupiteľná rola operátorov

Najviac volaní bolo z Prešovského a z Košického kraja, najmenej z Trnavského kraja. Na číslo 155 sa dá dovolať z ktoréhokoľvek miesta na Slovensku 365 dní v roku, 7 dní v týždni, 24 hodín denne.

V ôsmich krajských operačných strediskách pomáhajú operátori linky 155 nielen zachraňovať zdravie a životy, ale riadia záchrannú zdravotnú službu. Rozhodujú o závažnosti zdravotného stavu pacientov, organizujú prácu 328 posádok záchrannej zdravotnej služby, v prípade potreby aktivujú použitie automatického externého defibrilátora.

Vlani spracovali 162-tisíc volaní

V najťažších prípadoch radia volajúcemu, ako poskytnúť prvú pomoc pri život ohrozujúcich stavoch, pri náhlych pôrodoch, ťažkých úrazoch, prípadne mu telefonicky asistujú pri resuscitácii. Priemerne je to 3 500 prípadov ročne.

Nie všetky volania na tiesňovú linku 155 však končia vyslaním záchranárov. Telefonickou konzultáciou vlani operátori spracovali 162-tisíc volaní. Ide o jedno z najvyšších čísel za posledné roky. Znamená to, že takmer každé štvrté volanie vyriešili operátori bez toho, aby k pacientovi poslali posádku záchrannej zdravotnej služby.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby