Sociálna poisťovňa prichádza s ďalšou novinkou, zamestnávateľom prinesie vyšší komfort a ušetrí čas

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Sociálna poisťovňa
Budova Sociálnej poisťovne. Foto: Ilustračné, SITA
Tento článok pre vás načítala AI.

Sociálna poisťovňa odštartovala pilotný projekt, ktorý zamestnávateľom uľahčí prehľad o práceneschopnosti svojich zamestnancov a jej spracovanie. Ide o elektronickú službu, ktorá umožňuje automatický prenos dát o elektronickej PN (ePN) z portálu eSlužieb Sociálnej poisťovne priamo do mzdového sofvéru.

Služba, ktorá prináša benefity pre zamestnávateľov, je už vo vybraných softvéroch dostupná. Informoval o tom hovorca Sociálnej poisťovne Martin Kontúr.

Koniec viacnásobných kontrol

Zamestnávatelia, ktorí využijú túto elektronickú službu a integrujú sa do nej cez mzdový softvér, získajú vyšší komfort pri spracovaní práceneschopnosti svojich zamestnancov a zároveň ušetria čas, ktorý doteraz museli venovať kontrole ePN. Už sa nebudú musieť prihlasovať na portál eSlužieb viackrát denne a kontrolovať, či tam pribudla ePN niektorých zamestnancov.

Pri doterajšom postupe bolo navyše potrebné údaje o ePN prepisovať do mzdového softvéru, čo si najmä pri väčšom počte zamestnancov žiadalo osobitnú pozornosť, čas a spôsobovalo aj chybovosť pri prepise údajov.

Automatizovaný prenos údajov

Výraznou výhodou novej služby preto je, že zamestnávatelia si jedným klikom stiahnu a aktualizujú údaje o všetkých zamestnancoch, ktorí sú práceneschopní, a to priamo do výpočtu mzdy.

Služba teda zabezpečuje automatizovaný prenos údajov, ktorý zamestnávateľom výrazne uľahčí ich prácu v mzdovom systéme. Zobrazovanie „péeniek“ na portáli eSlužieb a ich individuálna kontrola zostávajú zamestnávateľom naďalej k dispozícii.

Pomáha aj postupom

Sociálna poisťovňa súčasne radí zamestnávateľom, ako majú postupovať. Zamestnávateľ vypíše žiadosť, ktorá je dostupná v účte zamestnávateľa na Portáli eSlužieb a pošle ju naskenovanú cez svoju elektronickú schránku Sociálnej poisťovni. Zamestnávateľ sa tak stane novým tzv. B2B subjektom s prideleným identifikátorom B a môže začať výhody tejto služby využívať.

Projekt už je otestovaný

Aktuálne je pilotný projekt otestovaný a prístupný cez softvéry Vema a Kros. Sociálna poisťovňa zamestnávateľom odporúča, aby sa v prípade, ak ich mzdový softvér zatiaľ túto funkcionalitu neponúka, obrátili s požiadavkou priamo na poskytovateľa svojho mzdového softvéru.

Poskytovanie tejto služby je prvý krok v novej koncepcii služieb Sociálnej poisťovne zameranej na prepojenie systémov externých klientov priamo so systémom eSlužieb. Cieľom je, aby nové služby postupne umožnili klientom vykonávať svoje povinnosti voči Sociálnej poisťovni v podobnom rozsahu, ako na portáli eSlužieb. Takto sa klientom otvára ďalší kanál pre elektronickú komunikáciu so Sociálnou poisťovňou, ktorý prispeje k lepšiemu komfortu pri ich práci.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Martin Kontúr
Firmy a inštitúcie Sociálna poisťovňa