Spor medzi NDS a zhotoviteľom tunela Višňové pokračuje. Diaľničiari žiadajú od Sallini Impregilo zaplatiť vysoké pokuty z omeškania na tejto kľúčovej stavbe, ten to však odmieta.
Národná diaľničná spoločnosť si uplatnila nárok na platbu u medzinárodnej Komisie pre riešenie sporov za nesplnenie míľnikov pre prerazenie tunela a dokončenie betónovej vozovky v tuneli Višňové.
Predseda Národnej rady SR a SNS Andrej Danko upozornil na zle nastavené financovanie diaľnic. Tvrdí, že ak sa nezmení systém, tak západ a východ Slovenska sa nespojí ani do roku 2040.
Slovenská národná strana podľa jej predsedu Andreja Danka presadzuje zrušenie diaľničných známok, pretože príjmy z ich predaja výstavbu diaľnic nikdy nezaplatia.
Nové informačno-predajné miesto v Skalitom na hranici so severným susedom je už celkovo štvrté, ďalšie tri sú na hranici s Českou republikou v Brodskom, na hranici s Maďarskom v bratislavskom Čunove a na hranici s Rakúskom v Jarovciach.
Výpadok príjmov z predaja diaľničných známok musí byť podľa Národnej diaľničnej spoločnosti nahradený inými zdrojmi – prevádzkovými dotáciami zo štátneho rozpočtu.
V minulom roku sa diaľničiarom ani ministrovi dopravy nedarilo plniť sľuby o otvorení nových úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest. Tento rok plánujú otvoriť tri kľúčové úseky.
Diaľničiari predtým predpokladali, že tender vo forme súťažného dialógu na dokončenie problematickej stavby D1 pri Žiline vyhlásia do konca minulého roka, potom na prelome rokov.
Národná diaľničná spoločnosť má vo výstavbe osem úsekov v dĺžke takmer 74 kilometrov, v rámci PPP projektu D4 a R7 je rozostavaných päť úsekov v dĺžke 59 kilometrov.
Súkromná spoločnosť SkyToll sa na prevádzkovaní mýtneho systému na Slovensku dobre zahojila. Nevýhodná zmluva pripravila štát o milióny eur, za ktoré sa mohla dokončiť diaľnica z Bratislavy do Košíc. Vypršaním zmluvy nebude diaľnica ani mýtne brány, za ktoré štát už raz zaplatil.