Európska komisia v roku 2023 vyčlení 185,9 milióna eur na financovanie propagačných aktivít pre udržateľné a vysokokvalitné agropotravinárske výrobky Európskej únie (EÚ) v bloku a vo svete. Referuje o tom oficiálny web Komisie.
Očakáva sa, že propagačné projekty vybrané v roku 2023 budú zdôrazňovať a uprednostňovať produkty, ktoré sú v súlade s cieľmi, ako je udržateľnosť poľnohospodárstva EÚ, zlepšenie dobrých životných podmienok zvierat a podpora spotreby čerstvého ovocia a zeleniny a zdravého, ako aj udržateľného stravovania.
Takmer polovica domácností na Slovensku nakupuje zásadne v zľavách, na potraviny im musí vystačiť okolo 100 eur mesačne
Mimo EÚ chce blok zacieliť na nové ciele, keďže si uvedomuje, že krajiny a regióny ako Čína, Japonsko, Južná Kórea, Singapur, Severná Amerika, Nový Zéland a Austrália môžu tiež predstavovať nové trhové príležitosti pre európskych vývozcov.
Medzi dôležité trhy pre agropotravinárske výrobky z pohľadu EÚ patrí i Spojené kráľovstvo, ktoré absorbuje 25 % vývozu „európskej dvadsaťsedmičky“.
Propagačné kampane o poľnohospodárskych produktoch EÚ sú navrhnuté tak, aby otvorili nové trhové príležitosti pre poľnohospodárov z EÚ a širší potravinársky priemysel, ako aj na pomoc pri budovaní ich existujúceho podnikania.