Podľa Jána Hudackého minister dopravy Ján Počiatek jasne priznal, že jeho ministerstvo nezvládlo svoju úlohu v procese liberalizácie komerčnej osobnej železničnej dopravy.
Štátna Železničná spoločnosť Slovensko rozhodla o zastavení prevádzky svojich stratových IC vlakov medzi Bratislavou a Košicami, zdôvodnila to situáciou na trhu komerčnej železničnej dopravy.
Spoločnosť RegioJet zdôvodňuje záujem dohodnúť sa so štátnou Železničnou spoločnosťou Slovensko tým, že pre mierne zdržania spôsobené výlukami na hlavnej trati nepočkajú štátne vlaky na žlté expresy a odídu bez cestujúcich, ktorí na ne už mali aj zakúpený lístok a chceli v Košiciach prestúpiť.
Najdlhšie vlaky spoločnosti RegioJet jazdiace medzi Prahou a Košicami budú mať trinásť vozňov, najkratšie súpravy sa predlžia zo šiestich na sedem vozňov. Spoločnosť tieto zmeny zavedie od platnosti nového cestovného poriadku 13. decembra tohto roku.
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký považuje za otázne, či rozhodnutie RegioJetu o zrušení prevádzky vlakov medzi Bratislavou a Košicami nie je vypočítavé a motivované prichádzajúcimi voľbami, aby prinútil ministerstvo dopravy rozhodnúť v jeho prospech.
Spoločnosť RegioJet zdôvodnila svoje rozhodnutie o ukončení prevádzky svojich vlakov medzi Bratislavou a Košicami nečinnosťou ministra dopravy Jána Počiatka. Ten podľa prepravcu neurobil nič pre to, aby zabránil štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko v poškodzovaní RegioJetu nekalou súťažou a podnákladovými cenami.
Súkromná spoločnosť RegioJet bude na medzinárodnej autobusovej linke z Bratislavy cez letisko Schwechat do Viedne zabezpečovať denne šestnásť spojov v oboch smeroch. Autobusy budú premávať v hodinovom intervale.
Súkromný dopravca zakúpil 45 nových autobusov a zavedie nimi nové spoje medzi Slovenskom, Českou republikou a zahraničím. Aj v tomto roku bude pokračovať v doterajšom pridávaní liniek a spojov na Slovensko.