Ako informoval Útvar hodnoty za peniaze, odhadované náklady projektu podľa aktualizovanej dokumentácie na stavebné povolenie sú 59,7 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty, pričom oproti štúdii uskutočniteľnosti z roku 2017 klesli približne o 18 miliónov eur, teda zhruba o štvrtinu.
Odborné posudky, o ktoré sa diaľničiari v odvolaní opierajú, podľa rezortu dopravy potvrdzujú ich tvrdenie o tom, že ekvivalent k zmluvným podmienkam FIDIC nie je.
Dôvodom je zatiaľ neprávoplatné rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie, ktorý vlani v decembri nariadil Národnej diaľničnej spoločnosti zrušiť tender, trvajúci tri roky, pre formálne nedostatky v súťažných podkladoch.
Predseda hospodárskeho výboru Peter Kremský dopĺňa, že na zasadnutie pozvali ministra dopravy, vedenie NDS i šéfa ÚVO, aby si na mieste vypočuli ich argumenty a našli riešenie.
Štvoricu obvinených sudkyňa Špecializovaného trestného súdu v piatok 3. decembra nevzala do väzby, keďže u nich nezistila dôvody na obavu z ovplyvňovania svedkov.