O podpore slovenských dodávateľov a výrobcov zo strany maloobchodu sa vedú neustále polemiky. Spoločnosť Kaufland dlhodobo ponúka kvalitné slovenské produkty na pultoch svojich predajní. Svedčí o tom aj fakt, že na základe prieskumu o podiele vystavených slovenských produktov na pultoch reťazcov z júla 2018 od agentúry Gfk má Kaufland priemerný počet vystavení slovenských produktov na svojich pultoch o polovicu väčší, než je slovenský priemer. Tieto čísla prieskumu jasne potvrdzujú snahu o podporu slovenských výrobkov, keďže so zvyšujúcim podielom vystavení slovenských výrobkov na svojich pultoch v praktickej úrovni sa zvyšuje ich viditeľnosť pred zákazníkmi a tým aj ich predajnosť.
Spoločnosť Kaufland a Slovenský Červený kríž (SČK) spolupracujú už niekoľko rokov na mnohých zaujímavých projektoch. Jedným z nich je aj projekt S našimi značkami je pomoc na ceste, počas ktorého mohli zákazníci Kauflandu pomáhať kúpou výrobkov privátnych značiek K-Classic, K-Purland, K-Bio a K-take it veggie a spoločnosť Kaufland prispela na nákup nových vozidiel pre SČK. Dnes sa odovzdalo ďalších päť nových špeciálnych áut zástupcom SČK do užívania.
Na základe žiadosti výrobcu Natsu Food sťahuje spoločnosť Kaufland z predaja z preventívnych dôvodov ochrany spotrebiteľa nasledovné výrobky značky K-TO-GO.
Už po piatykrát mala verejnosť možnosť zapojiť sa do charitatívnej zbierky potravín „Pomáhame potravinami“, ktorú organizuje spoločnosť Kaufland v spolupráci so Slovenským Červeným krížom. Slováci opäť nesklamali a počas tohto dňa sa podarilo vyzbierať celkovo 47 ton potravín. Spoločnosť Kaufland navyše k tomuto počtu venovala ďalších 12 ton potravín.
Vysoký podiel chorôb ako sú cukrovka, obezita, či vysoký krvný tlak, ktoré je možné efektívne ovplyvniť zmenou stravovania, vytvára u zákazníkov dopyt po zdravších potravinách.
Výsledky prieskumu spoločnosti GfK o podiele vystavených slovenských produktov na pultoch reťazcov sú známe. Ukázali, že na pultoch našich obchodov je vo všetkých sledovaných sieťach a v ich formátoch v priemere 2 626 vystavení slovenských produktov, čo je mierny nárast oproti minulému roku. V rámci maloobchodu má jednoznačne najviac vystavení slovenských výrobkov v absolútnom počte spoločnosť Kaufland, v ktorej priemerný absolútny počet vystavení slovenských produktov je 5508, čo je viac ako dvojnásobok slovenského priemeru. Tento počet kontinuálne rastie od roku 2016 a len dokazuje snahu reťazca o podporu slovenských dodávateľov.
Spoločnosť Kaufland pokračuje vo svojej nastavenej stratégii, v rámci ktorej dlhodobo ponúka vo svojich predajniach široký sortiment slovenských produktov. Preto prichádza na trh s novým číro slovenským produktovým radom „Z lásky k tradícii“.
Tretí májový utorok, ktorý tradične patrí Svetovému dňu mlieka, pripadá tento rok na 15. mája. A to je príležitosť pripomenúť si benefity mlieka a jeho konzumácie na zdravie človeka. Podľa špecialistov na výživu má stále pomerne slabé zastúpenie v našej výžive. Denne pije mlieko len 43 % detí, 45 % ho pije nepravidelne a 12 % nepije mlieko vôbec. Priemerná ročná spotreba Slováka je takmer 180 kilogramov mlieka a mliečnych výrobkov, avšak odporúčaná dávka je až 220 kilogramov.
Každoročne sa žiaci končiaci základnú školu rozhodujú, na ktorej strednej škole pokračovať. Dnes už stredné školy neponúkajú, tak ako tomu bolo v minulosti, len teoretické vedomosti, ale aj praktické zručnosti. Vďaka systému duálneho vzdelávania trávia polovicu času na praxi, na ktorej sa naučia všetko potrebné pre svoje budúce povolanie.
Nezamestnanosť absolventov vysokých škôl je dlhodobo pretrvávajúci problém, ktorý z roka na rok narastá. Podľa štatistík Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny z decembra 2017 sa ukázalo, že až 2 201 úspešným absolventom II. stupňa vysokoškolského štúdia (z toho 69% žien a 31% mužov) sa nedarí nájsť si zamestnanie. Keďže absolventom VŠ chýba práca a naopak, firmám zamestnanci, rozhodla sa spoločnosť Kaufland riešiť tento problém prostredníctvom svojho nového Trainee programu určeného práve týmto mladým ľuďom.
Od úspešného spustenia v roku 2016 na prevádzke v Dunajskej Strede sa celkový počet samoobslužných pokladní na predajniach neustále zvyšuje a stali sa štandardom každej novej prevádzky. Momentálne sú dostupné na jednej tretine predajní a postupne budú doplnené v rámci prerábok aj do ďalších existujúcich prevádzok.
Odchovanci z detských domovov sú po dovŕšení osemnástich rokov hodení do reálneho života a musia sa s ním nejako popasovať. A práve týmto „mladým dospelým“ sa snaží pomôcť aj spoločnosť Kaufland, ktorá už 4 roky pomáha Domovskému vzdelávaciemu centru v Dunajskej Lužnej. Vo svojich prevádzkach zamestnáva viacero odchovancov centra a finančne mu prispieva na kurzy varenia, cudzích jazykov či vodičské kurzy. Aj tento rok môže opäť absolvovať vodičský kurz ďalších 5 odchovancov z domova.
Spoločnosť Kaufland od dnes pristúpila k dlhodobému zníženiu viac ako 200 mliečnych výrobkov od slovenských dodávateľov. Týmto krokom reaguje na pretrvávajúcu nepriaznivú situáciu na domácom trhu v dôsledku mliečnej krízy, ktorá postihla aj iné európske trhy. Kaufland sa snaží o dlhodobú podporu slovenských výrobcov a aj touto cestou vytvára ešte väčší priestor pre zákazníka preferujúceho domácu produkciu. Cenu výrobkov zníži v priemere o viac ako 15%.