Európska komisia o pokute 5 mld. USD rozhodla v júli, keďže dospela k záveru, že Google donútil výrobcov smartfónov používajúcich Android, aby inštalovali jeho vyhľadávacie aplikácie.
Podľa podania na súd firma Google od augusta 2011 do februára 2012 obišla nastavenie súkromia na iPhonoch, aby zhromaždila údaje pre zadávateľov reklamy.
Internetovú aplikáciu Telegram ruský súd zakázal preto, že odmietla úradom poskytnúť šifrovacie kľúče. Telekomunikačný úrad sa domnieva, že Telegram zákaz obchádza využívaním serverov Googlu a Amazonu.
Nové pravidlá spoločnosti Twitter nedovoľujú reklamu na primárnu ponuku mincí, reklama búrz s kryptomenami bude možná bude iba v prípade verejných obchodných spoločností.
Za firmy so zdaniteľnou „digitálnou prítomnosťou“ sa podľa návrhu EK majú považovať tie, ktorých ročné tržby v členskej krajine EÚ prekročia 7 mil. eur, alebo majú viac ako 100 tis. užívateľov alebo ročne dosiahnu vyše 3 tis. zmlúv o digitálnych službách.