Twitter vrátil významným užívateľom označenie overenia, Musk osobne platí predplatné niektorým hviezdam

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Twitter
Foto: ilustračné, SITA/AP

Niektoré účty na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter s viac ako miliónom sledovateľov, majú znovu modré označenie overenia aj keď nezaplatili predplatné.

Beyoncé má označenie späť

Informuje o tom spravodajský portál BBC, podľa ktorého sú znovu označené ako overené účty Beyoncé, Harryho Kanea či Victorie Beckham. Znovu sa objavilo aj zlaté označenie účtu BBC News, aj keď za účet neplatí.

Twitter začal vo štvrtok po niekoľkých neúspešných štartoch odstraňovať tieto označenia z účtov, ktoré neplatia mesačné poplatky.

Platforma mala pritom na základe pôvodného systému overovania účtov asi 300-tisíc overených používateľov, medzi ktorými boli novinári, športovci a rôzne ďalšie osobnosti.

Predtým ako platformu kúpil multimiliardár Elon Musk, dostávali používatelia označenie zadarmo priamo od spoločnosti a pôvodne sa používalo ako nástroj na overovanie, ktorý mal pomôcť zastaviť falošné účty a šírenie dezinformácií.

Predplatenie prémiovej služby

Teraz však označuje, že si účet predplatil prémiovú službu Twitter Blue. Poplatky za zachovanie modrého označenia sa pohybujú od osem dolárov mesačne pre individuálnych používateľov až po základný poplatok tisíc dolárov mesačne za overenie organizácie, ku ktorému sa pripočítava ďalších 50 za každý súvisiaci účet alebo účet zamestnanca.

Tí, ktorí mali označenie z pôvodného overovacieho procesu a rozhodli sa nezaplatiť predplatné, začali 20. apríla o svoje označenia prichádzať.

Britský rozhlasový moderátor James O’Brien, ktorý má 1,1 milióna sledovateľov, je jedným z tých, ktorým sa označenie vrátilo naspäť bez toho, aby zaplatili.

Vyjadril sa pritom, že označenia zrejme obnovili aj niektorým účtom s menej ako miliónom sledovateľov, pričom sa tak stalo „podľa uváženia Elona Muska“.

Modrá značka

Nový majiteľ Twitteru už predtým priznal, že osobne platí predplatné za basketbalovú hviezdu LeBrona Jamesa, spisovateľa Stephena Kinga a herca Williama Shatnera, známeho zo Star Treku, ktorí kritizovali Twitter Blue.

Musk prvý raz spustil Twitter Blue v novembri a tým, že modrú značku mohol dostať každý, kto zaplatil, spôsobil zmätok, keďže mnohí ľudia sa začali vydávať za veľké značky a firmy ako Nintendo, Eli Lilly či Muskove Teslu a SpaceX alebo celebrity a zaplatili si za overenie, aby pôsobili autenticky.

Viacerí tiež vystupovali pod Muskovým menom. Firma funkciu po menej ako týždni pozastavila a opätovne ju spustila v nasledujúcom mesiaci.

Odvtedy začali overenie využívať aj viaceré kontroverzné skupiny, vrátane predstaviteľov Talibanu a jeho prominentných podporovateľov v Afganistane. Príspevky overených používateľov sa pritom šíria viac ako tweety ostatných.

Symbol statusu elít

Po tom, ako Musk v októbri kúpil Twitter za 44 miliárd dolárov, snaží sa zvýšiť príjmy platformy tým, že sa pokúša prinútiť viac ľudí platiť za prémiové predplatné.

Tento krok však zároveň odráža aj jeho tvrdenie, že modré overovacie značky sa stali nezaslúženým či dokonca „skorumpovaným“ symbolom statusu elít, novinárov a ďalších, ktorým predchádzajúce vedenie Twitteru udelilo overenie zadarmo.

Twitter zatiaľ nezverejnil, koľko ľudí sa rozhodlo predplatiť si službu, ale firma Sensor Tower pre TechCrunch odhadla, že v marci 2023 mala platforma približne 386-tisíc predplatiteľov.

Toto číslo nezahŕňa predplatné uskutočnené na webovej stránke Twitteru, ale stále predstavuje len zlomok z približne 300-miliónovej používateľskej základne.

Podľa analýzy berlínskeho vývojára softvéru na sledovanie sociálnych médií Travisa Browna sa zdá, že do minulého štvrtka zaplatilo za službu Twitter Blue menej ako päť percent starších overených účtov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe BeyoncéElon MuskHarry KaneLeBron JamesStephen KingVictoria BeckhamWilliam Shatner
Firmy a inštitúcie Twitter