Poplatky svojim klientom zvýši aj VÚB banka

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Karty VÚB
Ilustračné foto. VÚB

VÚB banka je ďalšou bankou, ktorá sa rozhodla zvýšiť svoje poplatky. Od júna zvyšuje poplatky pri hotovostných a bezhotovostných operáciach, pri SEPA prevodoch, pri debetných a kreditných kartách. Zvyšovaniu poplatkov sa nevyhli ani úvery na bývanie, pokladničné a zmenárenské služby. Špekulácie, či je dôvodom zvýšený bankový odvod, nepotvrdila. Ako totiž povedal hovorca VÚB banky Dominik Miša, spoločnosť prehodnotila aktuálne skutočné náklady týkajúce sa náročnosti práce s hotovosťou na pobočkách. Podľa analytikov by sa na vyššie poplatky mali pripraviť aj klienti ďalších bánk.

Dlhodobá stratégia banky je podľa Mišu podporovať využívanie služieb v rámci elektronického bankovníctva. Klientom VÚB banka prináša možnosť vykonávať množstvo typov bezhotovostných a iných operácií, ktoré si nevyžadujú návštevu pobočky banky, a to prostredníctvom internetbankingu alebo aplikácie VÚB Mobil banking. „Menia sa len poplatky týkajúce sa pobočiek alebo zadania požiadaviek cez službu Kontakt,“ pokračuje Miša.

Snahou banky je aj motivovať klientov, aby si hotovosť vyberali debetnou kartou cez bankomaty VÚB banky, v zahraničí je výber z bankomatov skupiny Intesa Sanpaolo zadarmo. Poplatok za výber z konkurenčného bankomatu stúpne z 2,50 eura na rovné tri eurá. Vklady cez bankomaty s možnosťou vkladu, tzv. vkladomaty, sú pre klientov zadarmo. „Zároveň VÚB banka pracuje na vylepšovaní elektronického bankovníctva, rekonštrukcii pobočiek, na budovaní samoobslužných zón a neustálom rozširovaní siete vkladomatov,“ dodal Miša.

Vplyv bankového odvodu

Prvou bankou, ktorá oficiálne priznala, že zvýši poplatky okrem iného aj pre bankový odvod, bola pred pár mesiacmi Poštová banka. „Bankový odvod je popri klesajúcich úrokových sadzbách ďalší z významných dôvodov, prečo banky zvyšujú poplatky,“ povedal výkonný riaditeľ Finančného kompasu Maroš Ovčarik. Cieľom je odradiť klientov od služieb, ktoré banke prinášajú pomerne vysoké náklady.

Banky majú v zásade podľa finančného analytika OVB Allfinanz Slovensko Mariána Búlika len dve možnosti, ako aspoň čiastočne znížiť dopad bankového odvodu, a to znížiť náklady a zvýšiť príjmy. Prvá možnosť znamená podľa Búlika zatváranie menej výkonných pobočiek, redukovanie personálu a utlmenie inovácií. Pri zvyšovaní príjmov je podľa Búlika prvou voľbou rast poplatkov. „V čase nízkych úrokov a úrokových marží a postupne slabnúceho dopytu po hypotékach sú poplatky jednou z mála možností, ktorá môže banke priniesť okamžite viac peňazí. Poplatky budú zaručene zvyšovať aj ďalšie banky,“ upozorňuje Búlik.

Pokiaľ klienti bánk začnú viac využívať internetbanking a platobné karty na platby, vedia sa viacerým poplatkom podľa Ovčarika ľahko vyhnúť. „Na trhu bude stále existovať možnosť mať v banke bezplatný účet. Podmienkou však vo väčšine prípadov bude aktívne využívanie účtu,“ doplnil Búlik.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Dominik MišaMarián BúlikMaroš Ovčarik
Firmy a inštitúcie Finančný kompasOVB Allfinanz SlovenskoVÚB Všeobecná úverová banka