Parlament schválil novelu zákona o diaľničnej známke. Motoristi zaplatia za jazdu bez úhrady známky pokutu 150 eur namiesto tristo eur. Prevádzkovatelia motorových vozidiel do 3,5 tony zaplatia sto eur pri úhrade pokuty do pätnástich dní.
Na hlavnej domácej železničnej trati medzi Bratislavou a Košicami budú od 1. februára premávať štyri páry InterCity vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko.
Za novelu zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá hlasovalo 87 poslancov, proti bolo 52 zákonodarcov a jeden sa zdržal. Vláda novelou reaguje na situáciu s prípravou výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy.
Predstavitelia strany Sloboda a Solidarita si podľa Národnej diaľničnej spoločnosti neuvedomujú, že vlastníctvo k pozemkom pre kompenzačné opatrenia nie je možné získať vyvlastnením.
Liberáli tak reagovali na zámer ministerstva dopravy a výstavby vyhlásiť súťaž na prevádzku vlakov na trati medzi Bratislavou a Komárnom. Spoločnosti RegioJet totiž na uvedenej trase končí zmluva v roku 2020.
Ministerstvo dopravy a výstavby pripravuje na budúci rok súťaže na vlakovú prepravu cestujúcich iba na troch menších regionálnych tratiach Bratislava – Komárno, Žilina – Rajec a Košice – Moldava nad Bodvou.
Národná diaľničná spoločnosť tretíkrát predĺžila lehotu na predkladanie a otváranie ponúk vo verejnej súťaži, z pôvodne 14. septembra najnovšie na 9. novembra.
Od nového ministra dopravy a výstavby to očakávajú dopravní odborníci. Nádejným kandidátom na tento post je ekonomický expert hnutia Sme rodina, bývalý advokát a podnikateľ Štefan Holý.
Bývalý poslanec Miroslav Ivan hovorí, že každé zadlženie by aj tak musel v prípade nutnosti sanovať štát. Všetky spoločnosti podľa neho potrebujú schopných manažérov.
Dankov návrh na zrušenie diaľničných známok je extrémny predvolebný populizmus, ktorý nemá obdobu v celej Európe, myslí si dopravný expert Peter Sádovský zo strany Za ľudí.
Ministerstvo hospodárstva SR vyzýva predstaviteľov vedenia Banskobystrického samosprávneho kraja, aby neschovávali svoju manažérsku neschopnosť riešiť situáciu s prímestskou autobusovou dopravou za nezmyselné obviňovanie štátu.