Posudzovanie vplyvov na životné prostredie pre zvolenskú R2 sa končí, vybraný variant je výhodný z viacerých dôvodov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cesta, Zvolen
Tento článok pre vás načítala AI.

Posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA) pre rýchlostnú cestu R2, ktorá vo Zvolene prepojí existujúcu rýchlostnú cestu R1 a rozostavanú R2, sa blíži ku koncu. Ide o prepojenie Zvolena zo západu na východ.

Najvýhodnejší variant

Primátorka mesta Sliač Ľubica Balgová o tom informovala s tým, že mestu bolo doručené stanovisko EIA, z ktorého vyplýva, že najvýhodnejšie z posudzovania vyšiel „bledomodrý“ variant cez Lučeneckú cestu vo Zvolene.

Pri porovnaní variantov sa preukázalo, že červený variant a všetky jeho subvarianty majú najväčší vplyv v rámci environmentálnych charakteristík, hlavne čo sa týka vplyvov na vody,“ uvádza primátorka k možnostiam, ktoré by mali negatívny vplyv aj na vody využívané Kúpeľmi Sliač. S týmto severným obchvatom Zvolena dlhodobo nesúhlasí mesto Sliač.

Problematický úsek trasy

Bledomodrý variant vyšiel ako variant s najnižším vplyvom na životné prostredie a zároveň ako variant s dobrým dopravným prínosom – pokryje potreby dopravy najväčšieho územia.

Takže pri tomto variante môžeme hovoriť o multikriteriálnej výhodnosti,“ dodáva primátorka, ktorá verí, že práve tento dokument posunie tento úsek R2 bližšie k realizácii.

Podľa správy o predbežných výsledkoch posudzovania je v rámci bledomodrého variantu najproblematickejší úsek trasy cez Môťovú, ktorý má byť riešený od hotela Tenis po areál Bučiny zapustením rýchlostnej cesty R2 pod terén do tunela.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ľubica Balgová