NDS v novom roku predala už takmer 56-tisíc diaľničných známok, naplánované sú však ešte dve nevyhnutné odstávky

Diaľnica D1
Diaľnica D1 Dubná Skala - Turany. Foto: archívne, SITA/Milo Fabian
Tento článok pre vás načítala AI.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá prevzala kontrolu nad predajom diaľničných známok, za prvé štyri dni nového roka predala takmer 56-tisíc známok za 1,64 milióna eur. Dve tretiny transakcií sa uskutočnili online. Prvé dni nového roka NDS hĺbkovo testovala fungovanie systému a nezaznamenala podľa jej vyjadrení žiadne výpadky.

Od začiatku tohto roka spravuje NDS niekoľko stoviek predajných miest a online predaj diaľničných známok. Stala sa plnohodnotným správcom predaja diaľničných známok.

Nosné práce počas Silvestra

Pritom len 21. decembra podpísali zmluvu o prevzatí časti podniku SkyToll, ktorá sa venovala predaju, distribúcii a prevádzke elektronickej diaľničnej známky. Za necelé dva týždne sa štátnej akciovke podarilo dotiahnuť všetky potrebné právne, ekonomické, personálne a technické aspekty prevzatia časti podniku.

Nosné práce na prevzatí správy IT systému sa uskutočňovali priamo počas silvestrovskej noci, kedy bola nevyhnutná aj technická odstávka. Začala krátko po 23:00 a skončila krátko po jednej hodine na Nový rok.

Dve naplánované odstávky

Čas bol podľa spoločnosti určený tak, aby sa odstavenie systému dotklo zákazníkov len v minimálnej miere. V rámci nastavovania systému sú ešte plánované dve nevyhnutné odstávky. Najbližšia začne opäť v nočných hodinách zo soboty na nedeľu 7. januára.

Prevzatie distribúcie e-známok umožní Národnej diaľničnej spoločnosti postupne maximalizovať príjem z predaja diaľničných známok. Ešte v minulom roku boli základné parametre predajnej siete pevne dané zmluvou. V praxi to znamenalo minimálny priestor pre zefektívňovanie predajov a zároveň prispôsobovanie sa zmene spotrebiteľského správania zákazníkov.

Posilnenie online predaja

Prevzatie správy predaja sa podľa čísiel na predajoch e-známok neprejavilo, informuje ďalej NDS. Jedinou okrajovou zmenou bolo podľa jej vyjadrení vypnutie predaja diaľničných známok prostredníctvom takzvaných mýtomatov, ktoré sú vlastníctvom spoločnosti SkyToll.

Mýtomaty sa na predajoch diaľničných známok podieľali približne jedným percentom, čo neúmerne zvyšovalo paušálne provízne náklady,“ informuje NDS.

Národná diaľničná spoločnosť tento rok plánuje analyzovať predajnú sieť a intenzívne pracuje na posilnení online predaja e-známok. Zároveň v zrýchlenom režime pripravuje využívanie služieb Štátnej pokladnice, čo prinesie zníženie nákladov na bankové poplatky.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie Národná diaľničná spoločnosť (NDS)SkyToll