Pred Kunsthalle Bratislava, v priestore Treskoňovej ulice, osadil Matej Gavula Promenádu, dočasnú zostavu kamenných prvkov odstránených z dunajského nábrežia v Bratislave. Pochádzajú z takzvaného Matušíkovho múrika, ktorý je zapísaný v kolektívnej pamäti Bratislavčanov ako ikonický prvok promenády pri Dunaji.
Slovenská výtvarníčka Denisa Lehocká pripravila rozmernú sériu organických objektov, strapcov rôznorodosti, špeciálne pre Kunsthalle LAB. Tie na mieste tvoria, ako to sama nazýva, komplexnú „priestorovú koláž“.
Výstava finalistov/finalistiek Ceny Oskára Čepana je na jednej strane spoločným výstavným projektom, no zároveň má čo najlepšie odprezentovať individuálne autorské projekty nominovaných umelcov/umelkýň.
Jednovečerný event s názvom nowlessness, act III: it’s getting hot in here prezentuje skupinu umelcov a umelkýň, ktorí/é z viacerých perspektív (nový materializmus, queer teórie, špekulatívny dizajn) spochybňujú tradičné delenie prírody a kultúry.
Pripravovaná spoločná výstava nominovaných umelcov/umelkýň na Cenu Oskára Čepana bude mať multimediálny charakter, čo prirodzene vyplýva z povahy ich diel.
Do Schaubmarovho mlyna v Pezinku prichádza nová výstava Miznúce telo, ktorá predstaví prácu niekoľkých súčasných umelcov, umelkýň a kolektívov na tému ‚miznutia‛ fyzických tiel v našich životoch.
Cez steny a fasády Kunsthalle Bratislava vybuchuje hromadný smiech. Pozostáva z tisícky nahrávok smiechu žien a mužov z rôznych krajín, ktorí podporujú rovnaké práva a slobodu.
Dlhšia, komornejšia, lokálna. Biela noc aj tento rok prináša umenie do ulíc dvoch najväčších slovenských miest, rešpektuje však aj nároky neistej pandemickej jesene.
Medzinárodný festival súčasného tanca – Bratislava v pohybe oslávi v tomto roku 25. výročie svojho vzniku. Za štvrťstoročie existencie priniesol festival na slovenské javiská viac ako dvesto zahraničných súborov z celého sveta a oslovil tisíce divákov.
Na začiatku bola stovka mien umelcov a umelkýň, ktoré súvisia s 25. ročnou históriou Ceny Oskára Čepana a to buď ako finalisti/finalistky alebo ako jej laureáti/laureátky.
Máte doma odloženú kresbu z detstva? To je otázka, ktorú sme položili niekoľkým desiatkam umelcov rôznych generácií — výsledkom je aktuálna výstava detskej tvorby 26 umelcov a umelkýň, väčšinou zverejnených po prvýkrát.
Hoci sa výtvarník Karol Molnár (1903 – 1981) narodil na Slovensku a prežil tu aj detstvo, pozná ho len málokto. Zmienku o jeho tvorbe nenájdete dokonca ani v základných súhrnných publikáciách výtvarných dejín Slovenska.
Dielo umiestnené na Treskoňovej ulici pri Kunsthalle Bratislava sa zaoberá prvými stretnutiami a spomienkami autorky a jej priateľov či priateliek. Tvorí ju objektová inštalácia popolníkov, ktoré inscenujú miesto interakcií vo verejnom priestore. Súčasťou je zvukový záznam opisujúci každú zo situácií z dvoch uhlov pohľadu.
Prvá samostatná výstava českej, medzinárodne uznávanej umelkyne Evy Koťátkovej v Kunsthalle Bratislava sa – vstupujúc do komplexnej pavučiny živých vzťahov na námestí – prezentuje v priestore LAB, v priamom kontakte s okolitým prostredím cez veľkorozmerné okná.
Sólový výstavný projekt pre Kunsthalle Bratislava odráža záujem chorvátskeho umelca Igora Eškinju o zmenu naratívu výstavného priestoru a vnímanie špecifík výstavnej sály ako hlavnej projektovej premisy.