Volkswagen Slovakia sa stará nielen o to, aby zabezpečil zamestnancom najvyššie platy v rámci automobilového priemyslu na Slovensku. Spoločnosť aj v roku 2018 vynaložila milióny eur na sociálny program a zdravotnú starostlivosť. Priemerný mesačný príjem v najväčšej firme Slovenska za rok 2017 bol 1 854 eur bez zarátania manažmentu. Na aktuálne obsadzované pozície výrobný pracovník pre montáž a lakovňu ponúka spoločnosť plat od 1 050 eur mesačne a nástupný bonus 500 eur.
Volkswagen Slovakia získal ocenenie za dlhoročný rozvoj vodného hospodárstva v priemysle. Ten zahŕňa technické opatrenia s dôrazom na efektívne využívanie a šetrenie prírodných zdrojov vôd a viacstupňové čistenie odpadových vôd z výroby vozidiel progresívnymi technológiami pred ich vypustením do vodného ekosystému. Cenu slávnostne odovzdali firme na 50. konferencii vodohospodárov v priemysle vo Vyhniach.
Volkswagen Slovakia v rámci širokého sociálneho programu už vyše 25 rokov vypláca svojim spolupracovníkom 13. aj 14. plat. Po 13. plate vo výške 60 % priemernej mesačnej mzdy, ktorý dostali na účet v júnovom zúčtovaní, im spoločnosť vyplatila 14. plat začiatkom decembra spolu s novembrovou mzdou. Jeho výška sa odvíja od dĺžky trvania pracovného pomeru: percentuálny podiel sa pohybuje od 50 % priemernej mesačnej mzdy pri 0 – 3,9 odpracovaných rokoch až po 100 % pri 20 a viac odpracovaných rokoch. Spolu išlo o 19,8 milióna eur.
Dr. Oliver Grünberg (48), doterajší technický riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa vo Volkswagen Group Rus, sa stane od 1. januára 2019 novým predsedom predstavenstva a členom predstavenstva pre technickú oblasť Volkswagen Slovakia. Vo funkcii nahradí Ralfa Sachta (55), ktorý sa vo Wolfsburgu stane vedúcim siete Nástrojární značky Volkswagen po celom svete.
Súd v juhonemeckom Augsburgu minulý týždeň Volkswagenu prikázal spätne odkúpiť staršie dieselové autá za pôvodnú predajnú cenu, automobilová skupina verí, že s odvolaním uspeje.
Automobilka viní za vzniknutú situáciu ignorovanie záujmov zamestnancov zo strany sociálneho partnera a nerozvážne nepodpísanie Dohody o konte pracovného času zo strany Moderných odborov Volkswagen.
Rozhodnutie má byť podľa Výboru Základnej organizácie OZ KOVO Volkswagen Slovakia ukážkou toho, ako neprofesionálne dopadlo kolektívne vyjednávanie v podniku pod taktovkou Moderných odborov Volkswagen.
Podľa Larryho Thompsona, ktorý dozerá na to, ako VW dodržiava podmienky súdneho urovnania emisného škandálu v USA, firma neposkytla niektoré informácie ako dôverné.