Program, ktorý sa zameriava na motiváciu k dobrovoľníctvu a angažovanosti zamestnancov spoločnosti Volkswagen Slovakia, je od roku 2010 významnou oblasťou podpory Nadácie VWSK.
Najväčšia firma na Slovensku, Volkswagen Slovakia, už 15 rokov podporuje prostredníctvom svojej firemnej nadácie oblasti, ktoré stoja často na okraji záujmu.
V týchto dňoch, spolu s oslavou Európskeho dňa jazykov, oslavuje Základná škola I. Bukovčana v Bratislave špeciálne výročie – 10 rokov od spustenia inovatívneho vzdelávania v nemeckom jazyku.
Nadácia Volkswagen Slovakia v rámci mimoriadnej grantovej výzvy vyčlenila 15 000 eur s cieľom pomôcť s integráciou ukrajinských detí prichádzajúcich na Slovensko v dôsledku vojnového konfliktu.
Inkluzívne vzdelávanie vytvára bezpečný priestor na rozvoj všetkých detí a zároveň odstraňuje bariéry, aby sa deti mohli vzdelávať spoločne. Vďaka angažovaným pedagógom, rodičom aj inštitúciám, sa stáva dostupnejším aj na slovenských základných školách.
V januári 2022 otvorila Nadácia VW SK 7. ročník projektu S Nadáciou v pohybe. Centrá pre deti a rodiny, domovy sociálnych služieb, zariadenia pre osoby so zdravotným znevýhodnením, ako aj organizácie poskytujúcu terénnu sociálnu prácu, sa v ňom môžu uchádzať o získanie osobného automobilu Volkswagen Transporter. Žiadosť o podporu je potrebné odoslať do 31. januára 2022.
Desiatky najobľúbenejších a najznámejších detských riekaniek a rozprávok prinesú malým „čitateľom“ radosť i hravé spoznávanie dvoch jazykov – slovenského a nemeckého. Krásne knižky s originálnymi ručnými ilustráciami zostavila autorka Jarmila Roser a špeciálne dvojjazyčné vydanie podporila Nadácia Volkswagen Slovakia (Nadácia VW SK).
Deviaty webinár zo série #INšpirujSaONline, ktorú realizuje Nadácia Volkswagen Slovakia, otvoril otázky možností, potenciálu a bariér na trhu práce na Slovensku.
Súčasná doba ešte viac prehĺbila potrebu bezpečnej a flexibilnej mobility. Osobné vozidlo predstavuje pre centrá pre deti a rodiny významnú pomoc pri preprave svojich malých klientov, ako aj pri zabezpečení každodenného chodu.
Podľa Všeobecného komentáru Výboru OSN pre práva osôb so zdravotným postihnutím č. 4 (2016) je inkluzívne vzdelávanie potrebné chápať ako základné ľudské právo všetkých žiakov a študentov.
V roku 2020 pandémia zasiahla do životov ľudí a spolu s hrozbou ochorenia či existenčných problémov so sebou priniesla strach z neznámeho a elimináciu bežného kontaktu s druhými ľuďmi.