Od konca mája už v Kauflande nenájdete jednorazový plastový riad a jednorazové plastové slamky. Spoločnosť ich definitívne vyradila z predaja, urobila tak s vyše polročným predstihom pred svojím záväzkom.
Kaufland sa vo svojom novom projekte rozhodol dostať zeleninu a ovocie do škôl. „Čerstvé hlavičky“ majú za cieľ zvýšiť konzumáciu čerstvého ovocia a zeleniny u detí a poskytnúť im pravidelnú dávku zdravej stravy priamo v ich škole. O tom, ktoré školy balíček získajú, teraz rozhodnú zákazníci Kauflandu. Hlasovanie štartuje 25. apríla.
Obchodný reťazec Kaufland začal s predajom slovenských šalátových uhoriek bez fólie. Od apríla si budete môcť kúpiť aj bio šalátové uhorky bez fólie, budú označené ekologickou samolepkou.
Spoločnosť Kaufland zaradila do svojej ponuky 100 % slovenské bravčové mäso. Ide o mäso zo zvierat, ktorých pôvod, chov, spracovanie a distribúcia spadajú výhradne na územie Slovenska. Týmto krokom spoločnosť pokračuje v rozširovaní ponuky mäsa od slovenských producentov.
Celosvetovo sa počet majiteľov elektrických bicyklov a automobilov aj vďaka ekologickej gramotnosti neustále zvyšuje a inak tomu nie je ani na Slovensku. Ich používaním ale vzniká dopyt po nabíjacích staniciach. Kaufland na túto potrebu odpovedá inštaláciou rýchlonabíjacích staníc vo vybraných prevádzkach.
Od 1. marca Kaufland zvýšil plat zamestnancom prevádzok. Ide o zvýšenie platu v priemere o viac ako 10 %, pri pozícii pracovník prevádzky obchodu až o takmer 18 %.
Zákazníci spoločnosti Kaufland už môžu využívať bezplatné bezdrôtové WiFi pripojenie. Internet je pre zákazníkov dostupný na všetkých 67 prevádzkach po celom Slovensku.
Či už ide o hodnotenia odborníkov, alebo širokej verejnosti, spoločnosť Kaufland je v každom ohľade jedným z najatraktívnejší zamestnávateľov. Potvrdilo to umiestnenie na 1. mieste v 7. ročníku ankety Najzamestnávateľ 2018, ktorú organizuje Profesia. Ocenenie získal v kategórii Obchod a služby. Podľa hodnotenia verejnosti sa tak stal Kaufland najlepším zamestnávateľom na Slovensku. Zároveň však uspel aj v audite medzinárodnej organizácie „Top Employers Institute“, ktorá každoročne hodnotí tých najlepších zamestnávateľov. Zaradil sa tak medzi popredné svetové firmy, ktorým záleží na práci so svojimi zamestnancami a ich kariérnom, ale aj osobnostnom rozvoji.
Spolupráca maloobchodných reťazcov s domácimi dodávateľmi je nielen potrebná, ale aj prospešná, a to pre obe strany. Dotýka sa totiž, okrem ich rozvoja, aj neustáleho rozširovania a zlepšovania výroby, ponuky, či viditeľnosti značky. Uvedomuje si to aj spoločnosť Kaufland. Preto sa jej zákazníci môžu tešiť z čoraz väčšej ponuky výrobkov pochádzajúcich priamo zo Slovenska. Ponúka produkty z dielne veľkých, ale aj lokálnych slovenských výrobcov, a v rámci svojho najnovšieho projektu sa zamerala aj na 100 % slovenské mäso.
Kaufland verí, že rozhodujú činy. Ľuďom v núdzi pomáha nielen zbierkou potravín, ale aj podporou terénnych sociálnych služieb Slovenského červeného kríža (SČK). Podporuje aj domácich dodávateľov a farmárov, a prináša plody ich práce priamo na svoje pulty. Zodpovedne vyberá certifikované a ekologické produkty. Stavia ekologické prevádzky a ekologické riešenia uprednostňuje v každej oblasti. Ochrana životného prostredia je pre Kaufland prioritou. Váži si svojich zamestnancov a stará sa o ich zdravie.
O podpore slovenských dodávateľov a výrobcov zo strany maloobchodu sa vedú neustále polemiky. Spoločnosť Kaufland dlhodobo ponúka kvalitné slovenské produkty na pultoch svojich predajní. Svedčí o tom aj fakt, že na základe prieskumu o podiele vystavených slovenských produktov na pultoch reťazcov z júla 2018 od agentúry Gfk má Kaufland priemerný počet vystavení slovenských produktov na svojich pultoch o polovicu väčší, než je slovenský priemer. Tieto čísla prieskumu jasne potvrdzujú snahu o podporu slovenských výrobkov, keďže so zvyšujúcim podielom vystavení slovenských výrobkov na svojich pultoch v praktickej úrovni sa zvyšuje ich viditeľnosť pred zákazníkmi a tým aj ich predajnosť.