Protiinflačná garancia je garancia zdražovania, tvrdí Pellegrini a v zvyšovaní cien potravín sme tretí najhorší v EÚ (video)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Snimka obrazovky 2023 03 22 152649.png
Peter Pellegrini (Hlas-SD) po tlačovej besede o cenách a zdražovaní potravín. Foto: www.facebook.com

Slovensko je dnes v zdražovaní potravín treťou najhoršou krajinou v Európskej únii. Za tento stav nesie zodpovednosť podľa predsedu strany Hlas – sociálna demokracia Petra Pellegriniho poverený predseda vlády SR Eduard Heger.

Prudký rast cien potravín

Pellegrini vyzýva Hegera, aby sa vrátil zo zahraničného myslenia a začal túto akútnu situáciu okamžite riešiť a aby vláda začala tomuto problému venovať pozornosť.

Kabinet by mal pripraviť v skrátenom legislatívnom konaní sumár zákonov a opatrení, ktoré by mohli zastaviť tento prudký rast cien potravín.

Protiinflačná garancia je garancia zdražovania

Pellegrini sa ďalej na tlačovej besede vyjadril, že Protiinflačná garancia je garancia zdražovania. „Naša strana požiadala Protimonopolný úrad SR, aby prešetril zo strany obchodných reťazcov, či neprišlo ku kartelovej dohode, kde by sa potichu dohodli, za koľko budú každý tovar predávať tak, aby všetci zarobili a nespustili by tým konkurenčný boj medzi sebou, ktorý by mohol ohroziť ich zisky,“ uviedol predseda strany.

Dodal, že práve preto sa dohodli a ľudom sa to snažia predať ako zásadný obrat a boj proti zdražovaniu potravín. „Je to absolútne nepravda, marketingový ťah a klamstvo,“ dodal Pellegrini.

Štyri najväčšie obchodné reťazce v SR zabezpečujú 80 percent celkového predaja potravín, z toho tri sú veľké nadnárodné reťazce. Sektor potravinárstva a obchodu s potravinami bol ten, ktorého sa pandémia nedotkla a tržby potravinárskych predajní veľkých hypermarketov a supermarketov rástli. Podľa opozičnej strany nerástol len ich zisk a obrat, ale aj čistý zisk v pomere k tržbám. To znamená, že aj ziskovosť firiem sa zlepšuje. Obchodné reťazce majú podľa Pellegriniho väčšie výdavky na reklamnú kampaň ako všetky banky spolu. Sú to desiatky miliónov eur, ktoré prúdia do médií a na reklamu.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem
Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eduard HegerPeter Pellegrini
Firmy a inštitúcie EU Európska úniaHlas-SD