Predaje Plzeňského Prazdroja v roku 2022 vzrástli o takmer 2 %, obchodný riaditeľ vidí úspech v dvoch veciach

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Flase orezane.jpg
Foto: archívne, Plzeňský Prazdroj Slovensko

Predaje Plzeňského Prazdroja Slovensko v roku 2022 vzrástli o takmer dve percentá na takmer 1,7 milióna hektolitrov piva. Rastúcu krivku si už druhý rok po sebe udržalo aj nealko. Informovala o tom spoločnosť v tlačovej správe.

Ukázalo sa, že Slováci dlhodobo inklinujú ku kvalite a obľubujú prémiové produkty, no zároveň sú otvorení novinkám, čo tiež prispelo k celkovej pozitívnej bilancii,“ komentuje výsledky obchodný riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko Martin Grygařík.

K nárastu segmentu nealko v Prazdroji prispeli novinky, ktoré prekonali plán o 23 percent. Dnes je každé siedme pivo z Prazdroja na Slovensku nealkoholické.

Čísla spred pandémie ešte nedosiahli

K pozitívnym číslam nám pomohla nielen vydarená letná sezóna, ale aj desiatky úspešne zrealizovaných podujatí po celom Slovensku,“ dodáva Martin Grygařík.

Po dvoch rokoch poklesu spoločnosť zaznamenala obrat v kategórii čapovaných pív, ktorá medziročne rástla o 38 percent. Avšak dodnes sa nedostala na čísla spred pandémie. Okrem toho, že sa spotrebitelia nevrátili do prevádzok naplno, segment čelil aj nedostatkom kvalifikovaného personálu či nárastu cien energií a inflácii.

V čapovanom pive sme dlhodobo jednotkou, no vnímame, že dva roky pandémie mu dali aj spolu s celým gastro segmentom výrazne zabrať. Naša vízia je prinavrátiť spotrebiteľov, ale aj kvalifikovaný personál, oživiť záujem o túto oblasť a reštartovať pivnú kultúru,“ hovorí obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko pre prevádzky a reštaurácie Branislav Kubiš.

Záujem o pivo v sklenených fľašiach

Prazdroju sa darilo aj v oblasti baleného piva, a to aj napriek tomu, že definitívne odišiel od pivných PET fliaš. Tento segment v porovnaní s rokom 2021 klesol o 7 percent.

Pozitívne vnímame, že celý minulý rok pretrvával rastúci záujem Slovákov o pivo vo vratných sklenených fľašiach, ktoré sú z pohľadu baleného piva environmentálne najvhodnejšou voľbou. V objemoch medziročne narástli o 28 % a v ich predaji sme na Slovensku lídrom. V uplynulom roku však rástli aj naše podiely pri pive v plechovkách,“ približuje nárast obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce spoločnosti David Kovář.

Plzeňský Prazdroj Slovensko je s 580 zamestnancami jedným z najmodernejších pivovarov v strednej Európe. Do portfólia značiek spoločnosti patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Smädný Mních, Peroni, Captain Jack a nealkoholické pivo Birell.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Branislav KubišDavid KovářMartin Grygařík
Firmy a inštitúcie Plzeňský Prazdroj Slovensko