Väčšina Slovákov podľa prieskumu nevie občas rozpoznať kartovú transakciu vo výpisoch

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dokumenty
Pandémia znížila počet pojednávaní, súdne spory sa budú predlžovať. D.A.S.

Väčšina spotrebiteľov má občas ťažkosti s identifikáciou niektorých transakcií uvedených na výpisoch ich digitálneho bankovníctva. Obavy z možného podvodu ich potom vedú k podávaniu reklamácií, čo však v prípadoch, keď ide o nerozpoznanú transakciu, nemá opodstatnenie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mastercard.

Niekedy majú spotrebitelia problém, že nedokážu hneď identifikovať niektorý z výdavkov vo výpise transakcií platobnou kartou, napríklad preto, že bola firma predajcu uvedená nezrozumiteľne alebo nahradená názvom spracovateľa platby. Prieskum spoločnosti Mastercard zistil, že ide o častý problém. Nemožnosť rozpoznať niektorú z transakcií spomínalo celkom 89 % Slovákov.

Reklamovanie transakcie

Rozhodnutie kontaktovať banku podľa prieskumu na Slovensku vedie v 58 percentách prípadov k formálnej reklamácii transakcie a požiadavke na vrátenie zaplatenej sumy. Často sa však následne ukáže, že na reklamáciu nebol dôvod. Takmer polovica spotrebiteľov neskôr zistí, že na uskutočnený nákup jednoducho zabudli, alebo išlo o transakciu uskutočnenú iným členom rodiny.

Slováci by pri výpisoch kartových transakcií uvítali podrobnejšie informácie, ktoré by im umožňovali uskutočnené platby ľahšie identifikovať. Za najužitočnejšie považovali uvedenie názvu obchodníka a jeho loga a miesta uskutočnenia nákupu. Tieto informácie by slovenským spotrebiteľom lepšie objasnili výpis ich transakcií, umožnili jednoducho identifikovať predajcu a samotný nákup. Navyše by nadobudli pocit istoty, že majú nad platbami potrebnú kontrolu.

Prieskum pre spoločnosť Mastercard uskutočnila v novembri 2020 nezávislá spoločnosť Kantar TNS prostredníctvom online dopytovania.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mastercard