Nielen kvalitný internet banking či výška úrokov. Prieskum ukázal, na čo pri výbere banky najviac pozeráme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Karta, banka
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Slováci si banku vyberajú podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ju považujú viac ako dve tretiny klientov bánk. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus pre mBank.

Tretina opýtaných na svojej banke oceňuje najmä to, že nemá žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie účtu. „Ušetrené peniaze za vedenie bežného účtu nie sú zanedbateľným výdavkom a môžu ich využiť na iný, často užitočnejší alebo príjemnejší účel,“ hovorí generálny riaditeľ mBank Slovensko Robert Chrištof.

Kvalitný internet banking

Ďalším rozhodujúcim kritériom, ktoré berú Slováci do úvahy pri výbere banky, je kvalitný internet banking. Ten je kľúčový pre takmer tretinu klientov bánk. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre štvrtinu opýtaných.

Moderná mobilná aplikácia na správu svojich financií je rozhodujúca pre 24 % respondentov. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha 11 % respondentov a veľkosť banky berie do úvahy 6 % oslovených.

Najčastejšie dôvody na zmenu banky

Pre viac ako dve tretiny Slovákov by bol výrazný nárast poplatkov za vedenie bežného účtu najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. S výrazným odstupom nasledujú faktory ako zlé finančné výsledky banky s podielom 23 % a nepríjemný či neochotný personál s podielom 15 %.

Ďalšími dôvodmi, kvôli ktorým by klienti začali uvažovať nad zmenou banky, sú neprehľadný a nespoľahlivý internet banking, negatívne informácie o banke a chýbajúce služby či produkty.

Takmer tri štvrtiny Slovákov majú presný prehľad o tom, za aké služby a v akej výške platia vo svojej banke poplatky. V porovnaní s minulým rokom sa toto povedomie zvýšilo o štyri percentuálne body. Väčšina Slovákov uvádza, že je so svojou hlavnou bankou spokojná. Svoju spokojnosť vyjadrilo až 93 % opýtaných.

Agentúra Focus uskutočnila pre mBank reprezentatívny kvantitatívny online prieskum v novembri 2022 na vzorke 920 respondentov. Išlo o online populáciu SR vo veku od 18 do 60 rokov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Robert Chrištof
Firmy a inštitúcie Agentúra FOCUSmBank