Klienti postupne nahlasujú poisťovniam škody po víchrici

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Poistenie, PZP, auto, živel
Ilustračné foto pixabay.com

Klienti komerčných poisťovní postupne nahlasujú škody po víchrici, ktorá v pondelok zasiahla Slovensko. Okrem škôd na majetku spôsobila aj viaceré poranenia a dokonca jeden smrteľný úraz. „Najčastejšie nám hlásia poškodené strechy, strhnuté plechy a škody na strechách a prístreškoch po spadnutých stromoch,“ povedala špecialistka externej komunikácie poisťovne Allianz Helena Kanderková. Poisťovňa Kooperativa evidovala v utorok poobede 25 hlásení, z čoho väčšinou išlo podľa riaditeľky Úseku marketingu a komunikácie spoločnosti Zuzany Wagnerovej o poškodené autá. „Očakávané plnenie predstavuje viac ako 30 tis. eur,“ povedala pre agentúru SITA Wagnerová.

Vyvrátené stĺpy

Klienti poisťovne Generali tiež nahlasujú poistné udalosti v súvislosti s pondelkovým silným vetrom. „Zatiaľ nám bolo nahlásených len pár poistných udalostí, no ich počet bude zrejme narastať,“ povedala pre agentúru SITA hovorkyňa Generali Poisťovne Katarína Kukurová. Hlásená im bola napríklad aj poistná udalosť, kde vietor vyvrátil stĺpy elektrického osvetlenia. Poisťovňa Allianz v utorok doobeda evidovala niečo cez 50 poistných udalostí na privátnom majetku, pričom najvyššie škody sa podľa Kanderkovej pohybovali v sume približne 5 tis. eur.

Okrem privátnych škôd eviduje Allianz aj niekoľko poškodených striech na bytových domoch. Okrem škôd na domoch, bytoch a prístavbách, nahlasujú klienti Allianzu škody aj na vozidlách. „Klient nám nahlásil poškodenie kapoty auta po tom, ako odtrhnutý plech z budovy spadol priamo na jeho vozidlo. V ďalšom prípade vietor prevrátil strom, ktorý padol na vozidlo počas jazdy. Poškodená bola celá predná časť, bok aj strecha vozidla. V ďalších prípadoch odlomené konáre spadli na zaparkované vozidlá a poškodili kapoty, strechy a blatníky viacerých áut,“ informuje Kanderková.

V poistke treba mať riziko živel

Škody na dome či byte spôsobené víchricou a ich zariadení si môžu klienti uplatniť z poistenia nehnuteľnosti a domácnosti, z rizika živel, ktoré kryje škody spôsobené živelnými udalosťami. Na uplatnenie škôd na vozidle spôsobených víchricou je potrebné mať uzatvorené havarijné poistenie a riziko živel.

Ak spadnutý strom alebo letiaci konár spôsobil úraz alebo dokonca smrť, takúto poistnú udalosť je možné uplatniť zo svojho úrazového alebo životného poistenia, z rizík úraz, trvalé následky úrazu alebo smrť. Ak poškodený nemá uzatvorené životné ani úrazové poistenie, je možné si takúto škodu podľa Kanderkovej uplatniť v rámci zodpovednosti správcu majetku, či už budovy, parku alebo verejného priestranstva, a to z jeho poistenia zodpovednosti za spôsobenú škodu, prípadne v občiansko-právnom konaní.

Akonáhle klient zistí, že mu silný vietor alebo víchrica poškodila majetok, je potrebné túto škodu podľa Kukurovej bezodkladne nahlásiť poisťovni. Od klienta poisťovňa potrebuje číslo poistnej zmluvy, krátky opis škody a telefónne číslo, na ktorom ho môže v prípade potreby kontaktovať. Škodu je zároveň potrebné podrobne nafotiť.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Helena KanderkováKatarína KukurováZuzana Wagnerová
Firmy a inštitúcie Allianz Slovenská poisťovňaGenerali PoisťovňaKooperativa