Bratislava eviduje najviac reklamných plôch v Ružinove

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bratislava označila ilegálne bilbordy nálepkami
Veľkoplošné reklamné tabule (bilbordy) určené na vonkajšiu reklamu sú umiestnené spravidla pri diaľniciach a cestách. Bratislava, 15. júl 2014. Foto: SITA/Katarína Acelová

BRATISLAVA 16. júla (WebNoviny.sk) – V Bratislave je najviac reklamných plôch v mestskej časti Ružinov, a to 2 849. Za ním nasledujú Staré Mesto, Petržalka, Nové Mesto, Karlova Ves, Vrakuňa a ďalšie časti.

Ako ďalej agentúru SITA informovala Katarína Kohútiková z bratislavského magistrátu, najmenej ich má mestská časť Jarovce. Podľa nej je v Bratislave v súčasnosti takmer 9 600 reklamných zariadení väčších ako tri metre štvorcové.

Povolenie nepredĺžili ani trojnožkám

Kohútiková pripomenula, že vedenie hlavného mesta SR Bratislavy znižuje počet reklamných zariadení v meste. „Ešte koncom januára minulého roka sa hlavné mesto obrátilo na súd a požiadalo o vypratanie stožiarov verejného osvetlenia, ktoré využívali viaceré spoločnosti na reklamnú činnosť. Z ulíc hlavného mesta by tak malo po rozhodnutí súdov zmiznúť až 1 623 takýchto informačných tabúľ, ktoré slúžili na reklamu,“ spomenula s tým, že Bratislava nepredĺžila povolenie ani spoločnosti, ktorá využívala na reklamu tzv. trojnožky.

Spoločnosť mala platné povolenie na umiestňovanie 428 reklamných zariadení do vlaňajšieho júna, po tomto dátume mala spoločnosť tieto svoje zariadenia odstrániť. Nestalo sa tak a vec skončila na okresnom úrade, ktorý dal mestu za pravdu a reklamné trojnožky z mestských pozemkov odstránia po vypršaní zákonných lehôt.

Veľký počet pútačov riešia s partnermi

Podľa Kohútikovej veľký počet reklamných pútačov rieši mesto aj s partnermi z Asociácie vonkajšej reklamy, ktorá združuje bilbordové spoločnosti. Už vlani dve spoločnosti odstránili viac ako 120 reklamných zariadení, v tomto roku by mal byť počet podobný.

O zjednotení odstraňovania reklamných zariadení informoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal aj starostov bratislavských mestských častí. „Vypracovali sme pasport reklamných zariadení, ktorých je na území Bratislavy takmer 10-tisíc. Hlavné mesto má však v priamej správe približne 4-tisíc, zvyšné sú v správach mestských častí. Preto musíme procesy nielen urýchliť, ale aj zjednotiť, keďže nás brzdia zlé zákony,“ povedal Ivo Nesrovnal.

Kohútiková pripomína, že mesto zároveň vypracovalo manuál postupu pre stavebné úrady, aby mohli efektívnejšie postupovať pri vydávaní súhlasu s odstraňovaním reklamnej stavby. „Mesto nemôže svojvoľne odstraňovať akúkoľvek čiernu stavbu. Rozhodnutie o odstránení reklamného zariadenia môže vydať iba stavebný úrad a tie sú v mestských častiach,“ ukončila Katarína Kohútiková.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivo Nesrovnal