Slovenská pošta upozorňuje na podvodné e-maily, viaceré vyzývajú klientov k rôznym úhradám

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Pošta, podvod, mail
Slovenská pošta upozorňuje zákazníkov, aby si dávali pozor na podvodné e-maily. Foto: koláž WBN

Slovenská pošta znovu upozorňuje, že zaznamenala už viac ako 20 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky a v ostatnom čase aj na zaplatenie colných poplatkov.

„Slovenská pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, a to ani za colné konanie či DPH,“ upozornila v utorok vedúca odboru komunikácie a marketingu Slovenskej pošty Jana Lukáčová.

Klient za zásielku podľa nej zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v balíkoboxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.

Slovenská pošta nabáda občanov k ostražitosti a vyzýva ich dôkladne si preveriť, odkiaľ je e-mail zaslaný. „Pochybná adresa phishingových e-mailov totiž jasne napovedá, že ide o podvod. Klienti môžu nájsť ukážky podvodných e-mailov a SMS na webovej stránke Slovenskej pošty,“ dodala Lukáčová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Jana Lukáčová
Firmy a inštitúcie Slovenská pošta