Vlak zo Zvolena do Vrútok oficiálne meškal šesť hodín, železničná spoločnosť vysvetlila, ako sa to stalo

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
vlak
Foto: ilustračné, SITA/Diana Černáková.
Tento článok pre vás načítala AI.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vysvetlila ako to bolo s výrazným meškaním rýchlika Fatran zo Zvolena do Vrútok.

V pondelok zaujala pozornosť jej informácia na sociálnej sieti, že tento popoludňajší rýchlik meškal už v Uľanke na okraji Banskej Bystrice 362 minút, teda šesť hodín. Skoro stokilometrovú cestu zo stredu na sever Slovenska má vlak prejsť zhruba za sto minút.

Vlak meškal, ale oveľa kratšie

Národný vlakový osobný dopravca v utorok potvrdil, že pri informovaní o meškaní urobili preklep. „Skutočné meškanie vlaku v cieľovej stanici Vrútky bolo 35 minút,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca ZSSK Dominik Drevický.

Na železničnom úseku Banská Bystrica – Uľanka je od 8. do 12. apríla výluka, ktorá sa týka denne ôsmich rýchlikov Fatran, pričom cestujúci majú k dispozícii náhradnú autobusovú dopravu.

V tejto súvislosti je možné meškanie ostatných vlakov Fatran v úseku Banská Bystrica – Zvolen a späť asi 25 minút. Dôvodom výluky je úprava železničnej infraštruktúry pre väčšiu bezpečnosť a spoľahlivosť zo strany Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

Z Vrútok do Zvolena podľa dopravcu prišli v pondelok štyri rýchliky Fatran z deviatich s meškaním 16 až 24 minút. Tri z nich v úseku Uľanka – Banská Bystrica nahradili autobusy.

Minimalizujú dopady výluky

„V opačnom smere prišli štyri rýchliky Fatran z deviatich s meškaním 15 až 35 minút. Všetky tieto vlaky boli v úseku Banská Bystrica – Uľanka nahradené autobusmi. Ostatné vlaky išli podľa cestovného poriadku,“ priblížil Dominik Drevický.

Výnimkou bol rýchlik Fatran z Vrútkok s odchodom po 14. hodine, ktorý má do Zvolena príchod pred 16. hodinou. Ten meškal 19 minút pre čakanie na prípoj na expresný vlak vo Vrútkach.

„Aj keď si uvedomujeme dočasné nepohodlie, ktoré výluka prináša cestujúcim, vlak aj naďalej zostáva pre mnohých preferovaným dopravným prostriedkom,“ poznamenal hovorca ZSSK.

„Pre cestujúcich, ktorých sa výluka dotkla, zabezpečujeme náhradnú autobusovú dopravu, aby sme im pomohli dosiahnuť cieľ svojej cesty. Naším cieľom je minimalizovať dopady výluky na cestujúcich a poskytnúť im komfortnú a spoľahlivú cestu,“ dodal pre SITA Dominik Drevický.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Dominik Drevický
Firmy a inštitúcie ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko