Uzatvorenie trasy Jantárová cesta - Betliarska v Petržalke sa predĺži, dôvodom sú nepriaznivé klimatické podmienky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Elektricka petrzalka vallo.jpg
Stavba električkovej trate do Petržalky. Foto: www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Magistrát predpokladá znovuotvorenie trasy Jantárova cesta – Betliarska a Lietavská v bratislavskej Petržalke na konci marca 2024. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca hlavného mesta Peter Bubla. Uzatvorenie trasy z dôvodu výstavby predĺženia električkovej trate do Petržalky bolo pôvodne avizované do konca novembra tohto roka.

Práce sa predĺžili z dôvodu zistenia nedostatočnej únosnosti zemnej pláne a nepriaznivých klimatických podmienok. Je potrebné najskôr realizovať pokládku vrstvy CBGM a asfaltu, na čo zhotoviteľ potrebuje minimálne tri týždne priaznivých klimatických podmienok nepretržite,“ vysvetlil hovorca.

Práce na viacerých úsekoch

Ako dodal, mesto spoločne so zhotoviteľom robí všetko pre to, aby práce dokončili do stanoveného termínu a električkovú trať sprevádzkovali do konca septembra 2024.

Práce na predĺžení električkovej trate prebiehali v decembri na viacerých úsekoch stavby. V časti Janíkov dvor to bolo navážanie a inštalácia generátorov a rozvodných skríň do meniarní, rezanie betónových stien pod mostom Panónska, montáže oceľovej konštrukcie na hale dennej kontroly a ošetrenia a odkopávanie obratiska v rámci prác na električkovom spodku.

Realizovanie základov aj kanalizácie

V úseku pri Romanovej ulici realizovali dažďovú kanalizáciu. V úseku Jantárovej cesty medzi Lietavskou a Betliarskou sa podľa mesta realizovali základy a stožiare svetelnej signalizácie, ako aj úpravy zeminy pre ďalšie práce a osádzanie obrubníkov.

V tomto úseku boli v uplynulých týždňoch zrealizované konštrukcie pre káblové trasy, na križovatke s Betliarskou aj kasselské obrubníky,“ poznamenal Bubla.

Geodetické merania

Na Jantárovej ceste pri Pajštúnskej ulici realizovali test systému zavesenia a betonáž koľajníc do hornej dosky pevnej jazdnej dráhy.

Po úspešných výsledkoch geodetických meraní budeme v pokladaní koľají pokračovať,“ doplnil hovorca. Na združenom moste na Rusovskej ceste počas decembra debnili nosnú konštrukciu tretieho dilatačného celku.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Bubla