Len výpadok príjmov z výberu mýta v rokoch 2021 a 2022 by predstavoval 442,5 milióna eur, ak by bol zrušený terajší mýtny systém, ako to žiadala Únia autodopravcov Slovenska.
To, že v každom roku platnosti mýtnej zmluvy je uvedená rovnaká cena za odkúpenie mýtneho systému, je podľa poslanca a exministra dopravy Ľubomíra Vážneho vzhľadom na každoročné fyzické opotrebovanie a pokles morálnej hodnoty mýtneho systému nielen ekonomický, ale najmä logický nezmysel.
Líder hnutia Igor Matovič informoval, že cena za prevod elektronického mýtneho systému, služby a všetkých jeho komponentov od jeho súkromného prevádzkovateľa do vlastníctva NDS dosahuje v prepočte štyristo miliónov eur.
Aj vy ste si už všimli dopravné značenie, na ktorých sa nedá nič vyčítať? Národná diaľničná spoločnosť vysvetľuje „pádne dôvody“, prečo sa nemusíte dostať do cieľa.
Zavedenie tzv. „technického roka“ platnosti ročnej diaľničnej známky predstavuje podľa ministerstva dopravy pozitívny krok smerom k užívateľom diaľnic a rýchlostných ciest.
V minulom roku sa diaľničiarom ani ministrovi dopravy nedarilo plniť sľuby o otvorení nových úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest. Tento rok plánujú otvoriť tri kľúčové úseky.
Diaľničiari predtým predpokladali, že tender vo forme súťažného dialógu na dokončenie problematickej stavby D1 pri Žiline vyhlásia do konca minulého roka, potom na prelome rokov.
Spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v dĺžke 11,3 kilometra odovzdá do prevádzky súvisiaci diaľničný privádzač Lietavská Lúčka – Žilina (2,6 km). Koncom tohto roka majú motoristi využívať aj úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v dĺžke 5,7 kilometra.
Národná diaľničná spoločnosť má vo výstavbe osem úsekov v dĺžke takmer 74 kilometrov, v rámci PPP projektu D4 a R7 je rozostavaných päť úsekov v dĺžke 59 kilometrov.