Globálny segment priameho predaja vedie už štyri roky Amway

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Foto: Amway

BRATISLAVA 14. apríla (WBN/PR) – Prestížne hodnotenie listu Direct Selling News zamerané na oblasť priameho predaja vedie už štvrtý rok americká spoločnosť Amway. S tržbami v hodnote 9,5 miliárd dolárov predstihla napríklad firmy Avon, Herbalife či Vorwerk.

Na ďalších miestach skončili spoločnosti Infinitus, Mary Kay, Perfect, či Natura. Ďalšia známa spoločnosť priameho predaja Oriflame sa prepadla na 14. miesto.

Priamemu predaju sa v Slovenskej republike podľa Európskej asociácie osobného predaja venuje asi 180 tisíc ľudí. Celkové tržby priameho predaja na Slovensku za rok 2014 dosiahli 130 miliónov EUR.

Celoeurópsky najväčšími odbytišťami priameho predaja sú Nemecko, Francúzsko a Rusko. Amway je producentom výrobkov v oblasti kozmetiky, doplnkov stravy a prostriedkov pre domácnosť.

„Vo väčšine krajín, napríklad v Japonsku, USA, Malajzii či v Kórei, sa nám darí veľmi dobre, na niektorých trhoch sme dokonca dosiahli rekordné tržby,” hovorí Steve Van Andel z vedenia Amway. Čína zostala pre Amway najväčším trhom, okrem nej sa spoločnosť opiera tiež o tržby napríklad v Thajsku, Rusku, Indii či na Ukrajine.

46 percent tržieb Amway tvoria doplnky stravy značky NUTRILITE, 25 percent kozmetika a 23 percent potreby pre domácnosť.

Spoločnosť v roku 2015 pokračovala v masívnej investičnej expanzii – do výskumu, vývoja a výroby investovala viac ako 335 miliónov dolárov. Okrem toho išli investície do vzdelávania nezávislých distribútorov prostredníctvom online nástroja.

Spoločnosti zaoberajúce sa priamym predajom zaznamenávajú ročné celkové globálne tržby okolo 180 miliárd dolárov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Amway