Content stratégia: Kľúčový faktor pre úspech v komunikácii značky s publikom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Hand of businessman using laptop with icon social media and social network. Online marketing concept
Foto: Getty Images

Prečo je dôležitá obsahová stratégia? Prečo si prečítate článok, text či PR reklamu na konkrétnom webe a daný produkt kúpite či službu využijete? Pretože ten článok je zaujímavý, kreatívny, dáva vám pridanú hodnotu, ponúka riešenie vášho problému alebo produkt, ktorý sa rozhodnete kúpiť. A to všetko vďaka správnej content stratégii.

V dnešnej digitálnej ére je vytváranie obsahu pre firmy a značky neodmysliteľnou modernou marketingovou stratégiou. Pre úspech vášho biznisu však nestačí mať len web, skopírovať naň nudné texty z iných stránok a čakať na zázrak v podobe závratného predaja. Ani vás nezaujme téma, ktorá nie je originálna a nedáva vám nijakú pridanú hodnotu.

Základom úspechu content stratégie je, že obsah by mal byť písaný pre vašich zákazníkov a nie pre vás. Výber správneho tónu a štýlu netreba preto podceniť. V stávke je totiž dobré meno vašej značky. Ako teda písať správne a pre aké publikum? Nasledujúce faktory prispievajú k úspešnej content stratégii a tým aj k úspechu v podnikaní.

Výber tonality a štýlu

Pri vytváraní textov a multimediálneho obsahu pre rôzne publikum je zásadné vybrať predovšetkým tonalitu a štýl, ktorý zodpovedá cieľovej skupine. Napríklad, ak sú cieľovou skupinou mladší ľudia, býva vhodné použiť viac neformálny a príjemný tón. Naopak, ak je publikum viac profesionálneho charakteru, je potrebné uprednostniť formálnejší a odborný štýl. Redaktori a copywriteri majú schopnosť adaptovať sa na rôzne segmenty a vytvárať obsah, ktorý ich osloví.

Dôležitosť obsahu

Správna voľba tém je kľúčová pre efektívnu komunikáciu s publikom. Redaktori a copywriteri majú za úlohu pochopiť potreby cieľovej skupiny a vytvárať obsah, ktorý im prináša hodnotu. Tým, že sa zameriavajú na relevantné témy a poskytujú užitočné informácie, budú mať dôveru u zákazníkov a zároveň prispievajú k zlepšeniu povesti i autority vašej značky.

Výhody správnej content stratégie

Zvyšuje dôveru a povedomie o vašej značke: Vytváraním kvalitného obsahu, ktorý je relevantný pre cieľovú skupinu, sa značka stáva prítomnou v mysliach a srdciach potenciálnych klientov. Správne písanie umožňuje značke vybudovať si svoj jedinečný hlas a identitu, čím sa odlišuje od konkurencie. Povedzte ľuďom svoj príbeh a odhaľte svoje emócie, ktoré im dajú odpoveď, prečo práve vy. Získate si tak zákazníkov, ktorí vám zostanú verní.

Zvyšuje angažovanosť a záujem: Keď je obsah prispôsobený potrebám cieľovej skupiny, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že publikum s ním bude interagovať a zaujímať sa oň. Téma, ktorá je informatívna, zaujímavá a prínosná, môže stimulovať diskusiu, zdieľanie a budovanie vzťahu so zákazníkmi.

Posilňuje dôveru a autoritu: Správna content stratégia má schopnosť budovať dôveru u zákazníkov. Keď firma poskytuje hodnotný obsah, demonštruje svoje odborné znalosti a skúsenosti. Tým zvyšuje dôveru voči značke a v jej schopnosti, ktoré vkladá do kvality svojich produktov a služieb.

Zvyšuje konverziu a predaj: Originálny obsah môže mať priamy vplyv na konverziu a tým zvýšenie predaja. Keď je publikum dobre informované o produktoch či službách, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že sa rozhodne pre nákup.

Dôležitosť distribúcie obsahu na relevantných médiách

Ak máte vytvorený relevantný obsah, môžete si ho dovoliť publikovať na mienkotvorných weboch. Kvalitné spravodajské weby zamerané na konkrétnu cieľovú skupinu majú totiž väčšie publikum, lepšie pozície vo vyhľadávačoch ako vaša stránka, väčší dosah a čítanosť. Napríklad správy a multimediálny obsah produkovaný a distribuovaný cez agentúru SITA a jej partnerské média má dosah na viac ako polovicu slovenskej populácie.

O vašom jedinečnom príbehu značky sa tak dozvie čo najviac potencionálnych zákazníkov v reálnom čase a umožní vám to vyniknúť oproti konkurencii.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie SITASITA Slovenská tlačová agentúra a.s.