Coca-Cola už nie je najhodnotnejšou značkou na svete

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Coca cola
Foto: coca-colacompany.com

BRATISLAVA 30. septembra (WEBNOVINY) – Americká spoločnosť Coca-Cola stratila po trinástich rokoch pozíciu najhodnotnejšej svetovej značky.

Z čela rebríčka, ktorý zostavuje konzultačná spoločnosť Interbrand, ju zosadili technologickí giganti Apple a Google, ktoré pre tento rok obsadili prvé, resp. druhé miesto.

Značku Apple Interbrand v súčasnosti oceňuje na 98,32 mld. USD, čo predstavuje medziročný nárast o 28 %.

Coca-Cola sa ocitla na treťom mieste, nasledovaná firmami IBM na štvrtom a Microsoft na piatom mieste.

Najväčší skok zaznamenala v tohtoročnom rebríčku spoločnosť Facebook. Hodnota značky vzrástla o 43 % na 7,73 mld. USD, vďaka čomu sa prevádzkovateľ rovnomennej sociálnej siete posunul na 52. zo 69. miesta. Vlaňajšia štvorka Google posilnila o 34 % na 93,29 mld. USD.

Najcennejšou európskou značkou je Mercedes-Benz na 11. mieste, nasledovaný ďalším nemeckým výrobcom automobilov, BMW. Najväčší prepad zaznamenala fínska Nokia. Hodnota značky klesla o 65 % na 7,44 mld. USD a firma sa prepadla na 57. z vlaňajšej 19. pozície.

 Poradie
 Značka
Hodnota
 1. Apple 98,32
 2. Google 93,29
3. Coca-Cola 79,21
4. IBM 78,81
5. Microsoft 59,55
6. GE 46,95
7. McDonald’s 41,99
8. Samsung 39,61
9. Intel 37,26
10. Toyota 35,35

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať