Toyota priviezla GT 86 aj do Ženevy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Toyota GT 86
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 28. marca (WEBNOVINY) – Patril som medzi tých ľudí. V Tokiu som nebol, a tak som prvé stretnutie s budúcou legendou v sériovej podobe absolvoval až na autosalóne v Ženeve. Dizajnom som sa už nezaoberal. Predzvesťou nebol jeden, ale hneď dva koncepty. Každému sa páči niečo iné. Niekto uprednostňuje vzhľad jedného z dvojice futuristickejších konceptov a iní zas tvrdia, že práve sériová verzia je najkrajšia.

Keď si ale človek uvedomí, že to auto váži 1180 kg a že jeho zadné kolesá poháňa dvojlitrový boxer s výkonom 147 kW (200 k) pri 7000 ot./min. a krútiacim momentom 205 Nm pri 6600 ot./min., dizajn naozaj nie je až tak podstatná vec. Plný očakávaní som otváral dvere na GT 86. Po nasadnutí som bol nadšený ešte viac. Všetko je presne podľa predstáv šoféra. Posed je geniálny, poloha volantu tak isto. Radenie nemá chybu. Dĺžka dráh je minimálna, presnosť prvotriedna. Skrátka, už by to chcelo iba otočiť kľúčikom a odísť.

Ďalším pre Toyotu veľmi dôležitým modelom je hybridný Yaris. Písali sme o ňom v tomto článku. V nasledujúcom videu si môžete pozrieť, čo o hybridnom Yarise povie dizajnér, ktorý model Yaris navrhol.

Okrem týchto nových sériových modelov vystavovala Toyota v Ženeve niekoľko zaujímavých konceptov. Jedným z najzaujímavejších bol koncept NS4, ktorého úlohou je zatraktívniť hybridy v očiach zákazníkov. Na jeho pohon slúži nová generácia hybridného pohonu PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Je zložená z kompaktnejších a ľahších komponentov. Batérie sa rýchlejšie dobíjajú a autu umožňujú svižnejšiu akceleráciu a dlhší dojazd.

Toyota NS4 koncept
Foto: Ondrej Rabatin

Toyota NS4 koncept
Foto: Ondrej Rabatin
Toyota FT Bh koncept
Foto: Ondrej Rabatin
Toyota FT Bh koncept
Foto: Ondrej Rabatin
Toyota diji koncept
Systém Toyota diji ponúka maximálnu mieru prispôsobenia funkcií, vďaka čomu umožňuje zobrazovať správy a ďalšie informácie na exteriéri aj interiéri vozidla – rovnako jednoducho ako stiahnuť aplikáciu. Celá karoséria vozidla sa využíva ako zobrazovacia plocha. Farba karosérie a obsah sa dá meniť podľa želania. Foto: Ondrej Rabatin

Koncept FCV-R je zas ďalším krokom automobilky Toyota k vodíkom poháňaným automobilom. Spoločnosť Toyota sa domnieva, že riešenie otázok energie a emisií, ktoré ponúkajú vozidlá poháňané palivovými článkami (FCV), z nich robí technológiu, ktorá je momentálne najbližšie k dokonalému ekologickému vozidlu, pričom vodík predstavuje ideálny zdroj veľmi čistej energie.

Tento koncept je naozaj revolučný, no reálny zároveň. Toyota by totiž chcela podobné auto uviesť do výroby už v roku 2015.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Toyota