Test: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi – na pol cesty k prémiovosti

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 3. januára (WEBNOVINY) – Juhokórejská automobilka Hyundai v auguste minulého roka na Slovensku spustila predaj novej generácie modelu Santa Fe. V septembri sme sa zúčastnili medzinárodnej novinárskej prezentácie, z ktorej sme vám priniesli prvé dojmy z tohto nového modelu. Teraz sme však dostali možnosť zoznámiť sa s týmto autom dôkladnejšie. Čo sme zistili?

Hyundai Santa Fe je pekné auto. Je veľmi elegantné a svojimi rozmermi na ceste budí rešpekt. Proste ideál asi všetkých slovenských motoristov…okrem mňa. Nechápte ma zle, nemám nič proti Santa Fe ani proti Hyundaiu, len ma nechytila módna vlna SUV.

Interiér

Hneď pri nastupovaní si môžete všimnúť jeden veľmi praktický detail. Dvere zakrývajú aj prahy, takže prahy ostávajú vždy čisté, aj keď je celé auto špinavé. Napriek tomu, že Santa Fe je relatívne vysoké auto, vďaka tejto „vychytávke“ nehrozí, že by ste si pri nastupovaní zašpinili nohavice.

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin

Interiér je tiež veľmi vydarený. Vyzerá útulne a po ergonomickej stránke sa oproti predchodcovi veľmi zlepšil. Po jeho podrobnejšom skúmaní objavíte ďalšie sympatické detaily ako napríklad zaujímavo tvarované tlačidlá obsluhujúce elektrické sťahovanie okien či malé kovové emblémy „Santa Fe“ zdobiace kvalitné čalúnenie dverí. Pochváliť musím aj palubný počítač, ktorý ukazuje až tri údaje naraz – dojazd, priemernú aj aktuálnu spotrebu paliva.

Miesta je vo vnútri na rozdávanie. Zadné sedadlá sú dokonca posuvné, ich operadlá majú nastaviteľný sklon. Komfort ako v limuzíne. Neznalých určite zaujme aj taká zbytočnosť ako obrovská presklená strecha, ktorá sa dá otvárať, ale aj zastrieť.

Batožinový priestor je gigantický. Veľký je aj úložný priestor pod „prvým dnom“. Je jasné, že výrobca si necháva priestor pre sedemmiestnu verziu, ktorá dorazí na trh o čosi neskôr. Po sklopení operadiel zadných sedadiel síce nevznikne s podlahou batožinového priestoru jedna rovina, ale ani schod.

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Ponuka motorizácii pre Hyundai Santa Fe je na slovenskom trochu skromná. Môžete mať dvojlitrový turbodiesel, alebo 2,2 litrový štvorvalec taktiež spaľujúci naftu. My sme testovali verziu so silnejším motorom, ktorá sa dodáva so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Slabší motor sa kombinuje so šesťstupňovým manuálom.

Motor je kultivovaný a s prevodovkou si dobre rozumie. Tá však uprednostňuje komfort jazdy a plynulosť radenia pred pohotovými reakciami. Motoru výkon nechýba. Má slušných 145 kW (197 k) a 436 Nm, no predbiehať s týmto autom je niekedy adrenalín. Odporúčam predbiehacie manévre realizovať v manuálnom režime radenia. Kým sa totiž automat rozhodne, či podradí o jeden stupeň, alebo o tri…alebo mu budú stačiť dva?

Spotreba paliva počas nášho testu mierne prevyšovala údaje, ktoré deklaruje výrobca. V meste by ste však nemali mať problém zmestiť sa do 9,5 litra. Mimo mesta je to potom oveľa sympatickejších sedem litrov nafty na 100 km. Pri rýchlosti 130 km/h točí motor príjemných 2300 ot./min., takže pri diaľničných presunoch by spotreba nemala presiahnuť 8,5 l/100 km.

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Jazdné vlastnosti nového Hyundaia Santa Fe sú predvídateľne. Nový model vás teda nijako nezaskočí. V porovnaní s predchodcom je naladenie podvozku o čosi športovejšie, no stále je to dostatočne komfortné auto. Mal som iba pocit, ako keby sa náklony karosérie v zákrutách oproti predošlému modelu zmiernili.

Priznám sa, že v teréne som s týmto autom nebol, napriek tomu že má pohon 4×4. Aj tak sa tvári ako mestská „leštenka“…V katalógu je dokonca fotka demonštrujúca funkciu asistenta pre kontrolovaný zjazd z kopca v meste na asfaltovej ceste. Skrátka, asi to nebude žiaden Wrangler.

Resumé

Juhokórejská automobilka Hyundai mala donedávna meno výrobcu lacných automobilov. V poslednej dobe to tak už nie je. Hyundai robí stále lepšie a lepšie autá, no s narastajúcou kvalitou si za ne pýta aj viac peňazí. Najnovší Hyundai Santa Fe je toho skvelým dôkazom. To auto je fakt celkom dobré vo všetkých smeroch. Nová generácia prekonala viacerých konkurentov zavedených značiek svojimi kvalitami, ale niektorých rivalov prevyšuje už aj cenou.

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin

Keď Hyundai predstavil nové Santa Fe, za konkurentov označil okrem skutočnej konkurencie aj autá prémiových značiek ako Audi Q5, BMW X3 či Mercedes GLK. Asi by som nemal „bonzovať“, ale prezradím, že to chvíľu kolovalo v motoristickej brandži ako zákulisný vtip. Musím sa však tiež priznať k tomu, že po týždni stráveným s týmto autom ma ten smiech prešiel.

Nehovorím, že Hyundai Santa Fe je prémiové auto. Na to Hyundaiu chýba ešte okrem pokročilejšej techniky aj anticipovaná kvalita, ktorá sa nedá merať prípadne zbadať na prvý pohľad, no každopádne je táto juhokórejská automobilka na dobrej ceste. To auto skrátka na ceste budí rešpekt, vyzerá skvelo nie len zvonku, ale aj vo vnútri a jazdí naozaj príjemne.

Je tu ale jedna vec, ktorú Hyundai zrejme nechápe. Hyundai bude vždy Hyundai. Aby sa stal prémiovou značkou, museli by všetci súčasní prémioví výrobcovia automobilov skrachovať. Kým totiž budú existovať, ľudia budú stále snívať o Audi, BMW, či Mercedese. Zrejme nikdy sa totiž nedopracujeme k tomu, že deti budú hovoriť: „Keď raz vyrastiem, kúpim si Hyundai“.

Základná cena modelu – Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 4×4 6MT Elegance: 31 990 €

Základná cena testovanej verzie – Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4×4 6AT Premium: 39 990 €

Registračná daň na testované auto: 957 €

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

2199

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

145 / 3800

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

436 / 1800-2500

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

190

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

10,1

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

8,8 / 5,4 / 6,6

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

585/1570

Objem nádrže (l):

64

Prevádzková hmotnosť:

1840-2001

Rozmer pneumatík:

235/55 R19

Dĺžka (mm):

4690

Šírka (mm):

1880

Výška (mm):

1680

Rázvor (mm):

2700

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Hyundai