NCZI vyriešil výpadok objednávkového systému na očkovanie, dochádza však k spomaleniu aplikácie Moje ezdravie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Smartfón, telefón, mobil
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Jedným z potvrdených dôvodov pondelkového výpadku a priebežného spomaľovania objednávkového systému bol problém dátového pripojenia vládneho cloudu. Ako informuje Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI), tento problém je už vyriešený, no prichádza k spomaleniu aplikácie Moje ezdravie. Prostredníctvom nej sa občania objednávajú na antigénové či PCR testy a na očkovanie.

Viac o téme: Koronavírus

Dôvodom je podľa NCZI intenzívnejšia aktivita aplikácií, ktoré monitorujú voľné kapacity testovania alebo očkovania. „Ďalším možným dôvodom takéhoto stavu mohol byť aj potenciálny DDOS útok (teda posielanie veľkého množstva požiadaviek na systém, čo spôsobí jeho zahltenie),“ konštatuje NCZI.

Túto možnosť aktuálne analyzuje Národné centrum zdravotníckych informácií v súčinnosti s jednotkou CERT Národného bezpečnostného úradu, ktorému bol incident bezodkladne nahlásený. Priebežná analýza zatiaľ túto možnosť nepotvrdila. „Príčina spomalenia systému teda nie je na strane Národného centra zdravotníckych informácií, v žiadnom prípade nešlo o účelové zablokovanie systému,“ konštatuje NCZI.

Viac o téme: Koronavírus COVID-19 vakcína

Zároveň ubezpečuje verejnosť, že neprišlo k úniku osobných údajov či k ich ohrozeniu. Jedným z pripravovaných riešení je spustenie novej aplikácie na manažment očkovania, ktorú pripravuje Národné centrum zdravotníckych informácií spoločne s Ministerstvom zdravotníctva SR. Dostupná by podľa NCZI mala byť začiatkom budúceho týždňa.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie MZ Ministerstvo zdravotníctva SRNBÚ Národný bezpečnostný úradNCZI Národné centrum zdravotníckych informácií